Exteriör

Kan inget om sånt men söt e hon iaf! =P
Ojdå. Halsen ser man nästan inget av :0 :P
Men erkänn att hon fick en väldig man o lugg efter att vi knappt borstade den under tiden hon var mera dräkrig :) (hehe, även om ni inte vet hur den såg ut innan :P) Men svansen blev smal :/ Fast den har börjat växa tillaka ordentligt nu =)
#5 tack :) Du e snäll som säger nåt iaf :P
Hallåååå!!
Hallåå *ekooo*
Om ni inte kan nåt kan ni väl säga nåt annat possitivt 

kan inget om sånt
men hon var väldigt söt

Jätte svårt att säga på dom bilderna

Såg så fin ut så. *ler* Exteriörbeskrivningen överlämnar jag till någon annan.
svårt med småttingar.. kasnke kan dom hjälpa dig mer på shetlandsponny.ifokus? hon är väl lite tjock kanske.. men det är väl alla småponnyer.. din var iaf inte fööööööör tjock som många andra man ser..
Haha :)
#9 som jag då ;P
#10 ok :P Ska försöka ta några bättre på bonii då :)
#12 ok. Jag skrev i #4 att hon inte har blivit riden på ett långt tag där + att det var sommarlov = bete då också, därav tjockis blev hon ;P
hon såg ut ha gammal muskelmassa på halsen som yvärr nog int går att göra nått åt nu men annars såg hon fin ut.Dom får gammal muskelmassa om man int arbetar som dom ska elr om man int rider dom och dom haft fina muskler innan.Titta in på min sida och kolla på min gottis hon älite halv lik din:)
Muskelmassa? Vad e det o hur går det till?? :)
Musskelmassa får ofta ponnysar som inte använder sina muskler på ett tag..elr på rätt sätt…Gamla muskler=muskelmassa 
Kraftiga/grova hästar ha ofta muskel massa bara för att ryttaren inte använder alla muskler som finns där…
Gammal muskelmassa finns ofta på halsarna(halsmusklerna)
Jag ska ta ett kort på våran nordis donna hon har lite gammal muskelmassa på halsen..ska försöka fixa ett kort till på tisda kväll

Halludu, jag är inte alls med på vad du pratar om nu.. Vad menar du att muskelmassa skulle bestå av..?
Muskelmassa brukar ju annvändas för att prata om hur mkt MUSKLER, hästen har…
öö. Sams AB ;) NU får inte Spuddiz lära sej fel saker bara..8)
muskelmassa är muskler som tränas dåligt elr inte tränas alls..alltså är muskelmassa egentligen muskler

Muskelmassa för mig är hur mkt muskler hästen har…
Oj vad vi är överrens i dag Snuttan ;-)

Muskler som tränas dåligt..?
Muskler som tränas byggs upp och blir starkare genom att de muskelfibrerna blir större, starkare och kroppen låter skapa fler.
Muskler som inte används krymper eftersom de inte behövs och tränas och tappar därför styrka och massa.
Muskler som tränas dåligt är fortfarande muskler, bara att de inte är vältränade eller i värsta fall om de är förstörda, förtvinade (när musklerna istället för att bara mjuka, smidiga, flexibla och utvecklas börjar invecklas, bli hårda, stela och helt enkelt pga av att de är förstörda inte längre kan tränas upp).
Det kan alltså knappast vara särskilt specifikt för ponnyer, utan bör vara något alla hästar har, eftersom man knappast tränar upp alla muskelgrupper…
"Gammal muskelmassa finns ofta på halsarna(halsmusklerna)"
Vad menar du här? Varför skulle det ofta finnas outvecklade muskler just på halsen? Och exakt vilka muskler tänker du på då? Halsen består ju av massor av muskelgrupper…

MiaMaria, vi är väll inte så ofta ej överäns? Du brukar vara vettig ;)

Tackar ;-) Nä men det va så väldigt mkt idag som stämde =)

Dubbelt…

#22# Ha, ha om ni är överens ofta och du tycker MiaMaria är vettig så borde du väl också vara det isf eller?

Vilken underbar mening föresten :S "vi är väll inte så ofta ej överäns" haha…

Gejsa, självklart är jag vettig 

#27# Ha, ha jag tänkte väl det.
hahaha ;P