Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 4468 ggr
Caroleen
0

Försäkring av ryttare

Jag har precis flyttat tillbaka till Sverige efter närmare 10 år utomlands. Jag har börjat att rida både på ridskola och som medryttare.

Vad finns det för försäkringsbolag som försäkrar ryttare?

Till saken hör att jag bara här i Sverige temporärt under sex månader och har reseförsäkring som inte täcker just ridning eftersom det klassas som en farlig sport.

Tacksam för förslag.

Caroline

Tusen
0

Hemförsäkring med olycksfallsförsäkring täcker ridolyckor.

Caroleen
0

Tack, där jag bor på NZ så måste man ha speciell försäkring som täcker ridsport. Så var inte säker på hur det funkade här.

lisette
0

if har en försäkring som betalar ut mer än hemförsäkringen gör om något skulle hända. jag betalar 800:-/år, tror jag det är.

Lorita
0

Jag har mina hästar försäkrade så om dom skadar någon så kommer lite pengar därifrån. Ridskolan har ofta eleverna gruppförsäkrade, det är inte mycket men i alla fall lite.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Pelleplutt1
0

Jag har en olycksfallsförsäkring på Trygg-Hansa. Var för flera år sedan med om en ridolycka. Min hjälm blev förstörd och jag var tvungen att opereras. Fick ut pengar för alla mina utlägg tom hjälmen och en viss summa varje dag som jag var tvungen att vistas på sjukhus. Skulle tro att en olyckfallsförsäkring på vilket försäkringbolag som helst täcker en ev ridolycka/skada.

Zaphix
0

Har som #5 en olycksfallförsäkring, förra sommaren då jag ramlade av och fick opereras fick jag ut pengar för sjukhusvistelsen, hjälpmedlen jag behövde efteråt, för de kläder och skor ambulanspersonalen behövde klippa sönder och en summa för "sveda och värk".

Blev ett par tusen i slutändan alltså, så glad att jag hader försäkringen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg