Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 4755 ggr
Cilla89a
0

OT Tradera.

Det är inte ofta jag ens försöker lägga bud på tradera, men nu hittade jag en fin Kingsland pike som är helt ny och har utgått ur sortimentet, så jag vill verkligen ha den! Men när jag lägger ett bud, så står det att jag inte nått upp till det högsta budet, trots att jag kan överbuda med 50 kr?! Så nu har jag budat med mig själv typ 10 ggr, och priset har gått upp med 100 kr innan mitt bud gick igenom ;S Folk lär ju tro att jag är sinnessjuk.
Varför i hela friden blir det såhär?!?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Maja
0

Om det är så att ditt bud inte accepteras så kan det antingen bero på att:

1. Någon annan hinner lägga ett högre bud än du under tiden du lägger ditt bud.

2. Säljaren har satt ett pris som du som köpare inte kan se och då accepteras inte ditt bud om det är under det "dolda" priset.

Cilla89a
0

Om man kollar på "budhistoriken" så har jag budat med mig själv, ingen annan har lagt ett bud under tiden, därimot har det ploppat upp andra människor mitt under min budgivning med mig själv, dock om man tittar på klockslaget så stämmer det inte att dem lagt budet medans jag budat med mig själv.

Och sedan när man lägger in en produkt, så kan man väl bara bestämma minsta antal kronor en budgivare måste höja med varje gång?

Annars är det ju bara lurendrejeri, det kan ju inte stå "du måste lägga ett bud på minst 283 kr" och väljer jag då 290 kr, så står det ändå att jag inte nått upp till högsta budet?  Foten i munnen Trotts att jag sitter och budar med mig själv?!

Grejen är den också, att detta händer inte varje gång jag försöker lägga ett bud på en vara, men alldeles förofta :/

Medarbetare på Dressyr.ifokus

ThunderClap
0

Den som har det tidigare budet har automat-bud upp till en viss summa på, datorn bjuder och höjer hennes bud när du lägger bud.

Lorita
0

den som ligger högst har ett högre bud än dig, alltså man lägger ett bud och sen + det på med 50 kr slutsumman då går betala är inte det högsta du lägger utan 50 kr över närmaste under

lägger du 1000 kr

och någon 500

då blir ditt bud 550kr = du är vinnare

tills någon lägger 1050 då ligger den högst

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Silenos
0

Säljaren kan lägga ut en annons med utropspris 1 kr. Men sen kan de ha ett reservationspris, dvs det lägsta pris de kan tänka sig acceptera. Det står aldrig utsatt vad reservationspriset är.

Tex , utropspriset är 1 kr, och säljaren sätter ett reservationspris på 100 kr. Om jag då bjuder 50 kr , så står det att mitt bud inte är det högsta, även om ingen annan bjudit.

mille-star
0

Om du har lagt ett bud på 1000kr men högsta budet är på 480kr så kommer tradera bjuda åt dit när någon lägger ett till bud ända tills den personen lägger ett bud över 1000kr. På så vis slipper man sitta vid datorn hela tiden!

Ett annat hett tips, lägg inte bud förän sista dagen! Du trissar bara upp priset annars och får betala onödigt mycketi slutändan.

Alex
0

#5 Nej, då står det att man inte uppnått reservationspris. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

jag fattar inte varför man inte sätter ut vad sitt reservationspris är. det är så otroligt enerverande att sitta och buda på något som man sen inte får!

Alex
0

#8 Fast grejen med det är ju att säljaren ska kunna välja att sälja det till ett lägre pris än reservationspriset, bara att du inte är garanterad att få varan om du inte uppnått reservationspris, det är upp till säljaren då.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

lisette
0

jaha, är det så? det har jag aldrig fattat!

Alex
0

#10 Japp, så är det. Fick jag lära mig efter ha vart grinig på samma sak! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

mille-star
0

#11 Så är det väl inte? Om inte reservationspriset blir uppnått så blir det ingen affär! Du får ju inget vinnarmejl om du inte fått det vinnande budet och säljaren får inga kontaktuppgifter.

Reservationspriset sätts för att få igen en budgivning!

Alex
0

#12 Jaså? Ja, det är den informationen jag fått i alla fall…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

mille-star
0

Jag har sålt några gånger med reservationspris och har även köpt någon enstaka gång där det varit reservationspris och det har gått till på det sättet jag beskrev. Kommer inte budet upp i reservationspriset så får man inga kontaktuppgifter på genomfört köp!

trex
0

Stämmer som 14 skriver.