täckes-marodörer
hur har ni gjort när det är hästar som äter täcken??
nu har en häst tuggat sönder 3 st av mina täcken på en vecka 
jag ska nog köpa munkorg tror jag till honom 
jag har testat anti bitspray, men det verkar inte hjälpa. nu hade jag på antignag gegga, hoppas DET hjälper.
vid såna här tillfällen önskar man sig ett eget stall där jag själv kan välja vilka hästar som ska gå ihop….

Jag hade inte haft kvar min häst med den hästen. Det hade dom fått lösa el så får dom stå för täckena!
Min gubbe går ju med en täckes-marodör (Sagge). Har på äckelsalva (Crib-halt tror jag den hette
) på täcket, verkar funka. Iaf tills det regnar/snöar bort.

Tabasco på utsatta ställen har jag hört fungerar…
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jag tycker också att det är stört jobbigt när andras hästar äter upp täckena.
-Stackars Vicky har inte ett helt täcke, hon som vi riktigt kostade på med full uppsättning dyra och vad vi trodde var bra täcken..MORR!
ja, jag har inget helt täcke alls nu.
jag är inackorderad och bestämmer ju inte själv över hagarna. för annars hade jag haft mina hästar själva i hagen

Usch vad tråkigt! Jag hade nog sagt till ägaren att dom måste hjälpa till att betala för ett nytt eller något.
Jag har oxå det probelmet.. Inget hjälper, men samtidigt kan jag inte kräva ridskolan på ersättning för det kan ju lika gärna vara ngn utav de andra 3 privathästarna i hagen (+ massor av ridskolehästar) samt att min häst förstör lika många täcken för dom 
Lixom samtidigt vill man ju inte att hästen ska gå ensam, det finns ingen annan som vill gå med min "bitch"… Så hon får helt enkelt gå kvar i storhagen ett tag till..
Vet inte vad det heter, men det finns ngt man kan köpa i hästaffärer o kleta på. Testa vetja…
#6 ja, jag har antydit det, men då säger stallägaren att jag kan ju inte veta till 100% att det är den hästen…
bara det att den hästen förstörde 4 täcken förra året då den gick tillsammans med en annan häst 
inte ett enda täcke fick jag förstört då.
suck! inte lätt att vara inackorderad ibland

#9# Hur många hästar går det i samma hage då? Ingen som har sett någon gång när hästen biter i täcket då?
#10 det går 3stycken. Mina två plus den som äter täcken.
jo, en gång har en annan stallkompis sett att han bet i täcket så det gick sönder…
idag var täcket helt, jag hoppas det hjälpte att smeta på antignag

Men om du är säker på att inte din häst biter i din andra hästs täcke så är det ju bara en kvar…….*ler* Vem kan det då vara som biter? *ironisk*

Toppen va e jäkel på täcken ;-)
fick sitta å laga typ varje morgon……
kom ihåg en speciell gång…. va hos min vän å lånade en grå filt av henne med täckesgjord, skulle bara ut å röka…
kommer in, filten i små molikyker! 5*5cm ca! hur hann han det?????
å en gång på skolan när jag gick naturbruk, kom de in å sa att min häst hade problem…. hmmmm….
kommer ut då har han "gått" ur bensnörerna tagit täcket över huvudet! där stod han å tyckte han hade kul!
flera gånger har han klivit ur utan att öppna nåt sen ställde sej på de å bet…. hi hi! men Suck!
min älskade toppen!
#13 100% säker kan man ju aldrig vara. Men den hästen gick tillsammans med en annan häst förra året och bet sönder 4 stycken täcken ( i omgångar)
när Wambezi sen gick med den "drabbade" hästen ett par månader gick inte ett enda täcke sönder…
och Kalle biter nog inte sönder sina egna täcken
ja… VEM kan det vara tro ??? "ironi" här med…
antignag geggan har hittils hjälpt iallafall…
en som jag känner köpte ett täcke för runt 2000 kr.det täcket går inte att bita sönder.enda gången det kan gå sönder är om en spik fastnar och repar.så en häst kan inte bita sönder det.kan vara bra att köpa ett sånt då man sparar pengar.slipper ju att gå och köpa nya täcken hela tiden
#16 riddarrustning till hästen har jag funderat på 
DET kan inte vara skönt att bita på.. hehe..
jag tror inte jag skulle våga chansa att köpa ett 2000kronors täcke eftersom den här hästen biter igenom ett termotäcke så att tillomed hästen får ett bitmärke innanför täcket.. revan brukar vara 7-10 cm lång

#16# Tror ärligt talat inte att det finns några täcken som man inte kan bita sönder. Vad skulle det täcket heta då? Säger som jen är det gjort av plåt då eller?
Jag kan av egen erfarenhet säga att det finns hästar som äter tabasco, senap, kaffesump och saltgurka 
Vi har haft lite krig mot bitande hästar, och ingen orkade åka till granngården och köpa riktigt antignag. Just nu är några fläckar på väggarna tjärade, det verkar funka 
#19# Så tjära funar?:) Haha då vet jag vad jag ska kleta på Foxens täcken;)
#20 Haha, du kan nog glömma det där med att kunna tvätta täckena nån mer gång då ;)
#21# Här kör vi med slit och släng…
Eller ge till ridskolan så får dom laga täckena om dom vill…:)

Ha,ha ja tjära kan du inte smeta på täckena.
Nja, det är klart att det går :) Betydligt roligare än att hästkräket står och kliar sig på tjäran på väggarna *morr*

Går ja, men det torkar ju aldrig och kletar överallt så fort du tar på det. Man kan ju inte tvätta det i maskinen heller efter det precis.
som sagt.en jag känner har köpt ett sånt täcke och det går inte att bita sönder,hästen har provat flera gånger att bita sönder det mn det händer ingenting.och den hästen har käkat av ett halvt täcke för henne flera gånger tidigare.
#26 vet du vad det är för märke?
skulle ju vara en dröm om det funkade…
fast det är mycket pengar 
nej jag vet inte vad det är för märke men det kan jag ta reda på.visst är det mycket pengar.men det är ju snabbt sparat eftersom man inte behöver köpa nya hela tiden.