Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1737 ggr
viktoria91
0

snart åker ponnyn=/

börjar bli nervös över att ponnyn åker iväg en månad för att behandla senskadan hon fått i hagen, ska få laser och vibrationsgolvsbehandlingar flera ggr/dagen. vet en häst som var utdömd av flera vetrinärer men som hjälp av detta är 100 procent ridvar igen så dte känns bra. kommer givetvis hälsa på henne under tiden, annars hade jag nog gått under och hon medOskyldig

men vad gör man hela dagarna när man inte har häst?! har totalt glömt bort det! några tips på stallpyssel utan häst som man aldrig gör i vanliga fall?

Maja
0

Smörja och putsa allt du äger, städa, måla om (?), gå igenom alla saker och rensa bort det du inte behöver, göra rent borstar… :P

viktoria91
0

inte mitt stall så måla om skippar jag, plus att det är nymålat sen förra sommaren så väldigt fint är det=) putsa har jag tänkt göra men dte kan jag inte göra hela tiden i en månad=P borstarna har jag också tänkt att fräscha till. vintersakorna är bortrensade=) tack för tipsen=)

Maja
0

Putsa noooooga. ;) Och städa ur hela boxen med en tandborste (skrubba rent, rent, rent!). Det tar tid. ;)

viktoria91
0

också tar jag någon annans tandborste och sätter tillbaka den sen utan att berätta vad den har använts till;) kan ju alltid mocka hagen också=P

Cilla89a
0

Ska hon ner till Löberöd tro? :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

viktoria91
0

http://www.stallcharlottenlind.se/ det är hit hon ska, inte så långt dit som tur är=P

Cilla89a
0

#6 aha :) det ligger ju väldigt nära, bara någon mil härifrån ;) Ser ut som jag hittat en ny massör till Brimad ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

viktoria91
0

#7 alltid bra med nya kontakter=) ska höra om min lille ko kan få massage också när hon är där, allt ingår i priset så kan ju passa på^^

lisette
0

när man är klar med stallet så tar man det lugnt och njuter lite av semestern! =)

viktoria91
0

#9 är inte så mkt för semester och åka bort, iså fall är det bara endags utflykter. har dessutom inte råd med så mkt semester=P

lisette
0

semester behöver inte betyda att man åker bort. semester är ju att ta det lugnt och läsa en bok. sova länge. ;)

viktoria91
0

#11 trodde du menade riktig semester=P sova länge försöker jag göra varje dag Oskyldig