Trillade av idag!

Herregud jag åkte av Lillen idag och min svägerska fick det på kort. det ser skitroligt ut jag flyger i luften ena foten i stigbygeln och den andra nästan i marken. Så kan det gå när man inte är riktigt med. vill tillägga att jag fortfarande inte mår speciellt bra efter olyckan med hästen som blev påkörd( under tidningsutklipp med lisettea9)Kände inte alls för att rida idag men tänkte en liten stund ska jag rida iallafall, min svägerska var med och tog foto med sin mobil. Skulle bara avsluta ridningen med en gallopp med ett litet hopp över en liten kulle och ida skulle fota , men jag var okonsentrerad och tittade åt vänster och pratade med ida samt, lillen måste trott att jag skulle svänga vänster och jag styrde åt höger så det blev rätt in (över och tillsidan allt på samma gång)i busken som stod till vänster om kullen. Jag slog mig ingen ting och inte Lillen heller, men gud vad jag skrattade, det var ju helt och hållet mitt fel, Stackars lillen. hoppade upp och tog rundan en gång till.Trillade väl av senast när jag var 15 år eller så. Det var verkligen kul att se det på kort, ska se om jag kan lägga in det sen så ni med får ett roligt skratt Hoppas att det dröjer 15 år till innan jag trillar av igen, (Det är ju inte alltid man har tur att inte slå sig)

tur att det gick b
ra
Glömde fråga om det är någon mer som lyckats att fånga en avtrillning på kort? Eller om det är någon annan som trillat av pgr okonsentration?

Tur att allt gick bra iaf!!

hi hi! vill se bilden!!!!!!!
Jag lovar att sätta in den när jag fått den skickad från ida, fniss…
Har sett den!!! Det var tur att du kom hit först och berättade det så jag fick se att du var hel. Jag tvivlar verkligen på att någon annan som inte är proffsfotograf har lyckats ta en sådan bild. Tur du är så ung! Jag hade legat i gipsvagga!!!!
Hihi vad kul att fånga det på bild. ^^ Jag har ramlat av ett par gånger pga okoncentration, en gång då jag och några kompisar red till sjön, barbacka. Sista biten skrittade vi och jag hade långa tyglar och satt med tankarna någon helt annanstans.. Så skvätter Þerna till för nånting hon ser i diket skulle jag tro, och slänger sig åt vänster. Då blev jag verkligen idiotförklarad av henne, hon tittade på mig med en blick som sa "Vad 17 gör du i diket!?"
Sen en annan gång, på en medryttarhäst jag hade för några år sen.. Var nästan hemma vid stallet igen, skrittade på långa tyglar och jag hade tagit ur fötterna ur stigbyglarna för att sträcka på benen. Även där med tankarna på nåt annat, och så rider vi förbi hagen där en eltråd ligger i marken och knäpper. Fífill som är livrädd för sånt slängde sig framåt/åt sidan eller något i den stilen och jag åker av och landar på armen. Då fick jag riktigt ont och hade svårt att röra den på ett tag, men det var inget med den. Träffat olyckligt bara. ;)
Så jag antar att jag kan dra slutsatsen att hästarna inte tar det lugnt och slappnar av jämt bara för att vi nästan är framme vid målet. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Skulle faktiskt också vilja se bilden. :)
Men du gjorde inte illa dig va?
/ Sara & Casper

BILDEN ?!:D
biden kommer jag lovar och nej jag har bara lite ont i axel och nacke och det är ju inte så konstigt när man flyger av i gallopp från 1.70.hi hi
Vi skall lägga ut bilden idag. Snacka om man blev chockad men som tur gick det ju bra.
Jag har bilder på när jag ramlar av, även en film på det hela, i den här tråden.
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

hihi…vill se bild. Tur att det gick bra med dig och Lillen iaf…..sen kan man ju skratta åt det…..

Hihi! tur att det gick bra iaf! =)
#13 Det går allt att skratta även om det inte gått så bra..;) Jag och en kopis flög av vid samma tillfälle en gång, skrattade som grisar hela vägen tillbaka till stallet (vi gick då hästarna sprungit hem själva). Sen visade det sig att jag hade brutit armen och hon hade fått hjärnskakning. :P Så visst går det. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Nämen fy, det såg ju riktigt läskigt ut! Att hon inte bröt benen..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

ajajja såg itne så kul ut : P , tur att de gick bra
ha sist när ja rammlade av molly (var faktsikt i sommras; P) då hållde molly på att busa på en äng och ja brukar sitta kvar när hon bockar o håller på igenom att man blir ju "vannnn" vid det o då ör de itne så svårt att sittta kvar, men då bocka hon samtidgt som hon vände och ja flög rakt över halsen,, och gissa? JO JAG TOG AV MOLLY TRÄNSET när ja föll av XD HAHAHA, så medans ja sat på ängen med tränset i knä så sprang molly PANIK slagen över den stora vägen så bilarna fick tvärnita och sedan sprang hon rätt framför en långtrander och imellan två bilar, dom som körde var typ i chok tillstånd, som även jag var , kan itne bli hemskare än att vara helt chanslös när man ser sin älskade häst springa rakt över en väg me fullt me bilar + att de var lång väg hem, fy fassen allltså *huua* jag ringe direkt till mamma o ja kunnde itne få fram ett ord , de enda ja sa var typ , "ja rammlade av ,spring ut o se om molly kommer" , och mamma hade sprungit ut o då hörde hon mollys hovar :O (vart skit långt, molly sprang verkligen FORT) o molly saktade ner lite då hon skulle svägna in till våran gård, o mamma försökte ta molly men tyvär så hade hon itne träns på sig som mamma troode HAHA, men moly sprang så fint hem hon : P samtiigt så fick jag sjuts av en tjej hade parkerat sin bil ungefär där ja rammlade av och molly hållde även på att springa rakt över bilen och hon trodde verkligen att molly skulle hoppa över bilden …. : O , När ja kom hem till stallet så var de FOLK SAMMLING där :O , typ alla i hella husområdet hade hört molly galopp;P men konstigt nog så var de ingen som letade efter mee j ??: haahahaha ,
oj ja skrev lite för mkt kanske, men men de vart bara så , XD

Aj, aj, aj säger jag bara. Det där ser verkligen ont ut. Tur att det gick bra iaf.
Det där ser ju helt livsfarligt ut. Det är det jag alltid sagt, hästar är farliga djur :o)
mvh Martin

Skickligt tagen bild =) Tur att det gick bra!

Tssss! Hihihi =)
Jag fastnade lite med vänster fot i stigbygeln därför åkte jag ner med höger axel först och landade under lillen men han trampade inte på mig i språnget. Det ser verkligen konstigt ut ellerhur? Jag är verkligen impad på ida som lyckades ta detta kort.( det var definitivt värt att trilla av när man får en sån bild.)

ser ut att göra ont! saknar lillenbus ibland, men vet att han mår som en prins hos dej! ringde dej nån dag men det kom nog aldrig fram ;-)
tänkte prata lite strunt! hi hi

#17# Haha. :D
Shirley ring igen någon dag mitt tele nr till dig funkar ej har nog ej rätt
kram från mig och blöt mule från lillen

skickade pm också… du såg de va….?

upp tidigt imorrn? jobba antar jag…. jag e ledig! hi hi! kunde ringt nu om du vart ledig….

Det fallet såg inget roligt ut, tur att det gick så bra!

Har du ägt hästen shirley? Fattar ingenting.

hahah, såg ut o göra ont ! ^^
jag har gjort en avramling som va 'klantig'.. ^^ i somras när jag skulle skritta ner Ballerina från stallet till betet - barbacka, ca 500 m. (hon va liiiite stissig pga att hon va ensam ^^)
så hoppar jag upp o får över ena benet o då börjar hon trava, o jag sitter typ på hennes rumpa, o kan inte stanna henne ( xD ) så jag dunsar av rätt ner på sidan/rumpan.. ajaj, säger jag bara, fast s¨g nog rätt kul ut om ng hade sett det ^^

#30 om du tittar på min sida så e lillenbus där me ;-)
ja jag ägde honom innan….

oj!!!!!
ser riktigt otäckt ut ju. Tur det gick bra …..
#31 Haha påminner lite om en kompis till mig.. Hon skulle rida in sin häst från hagen (lat) ;) och hoppar upp och lägger sig över på magen först för att sen sätta sig upp. Bara det att hon hade en väldigt glidig overall på sig, vilket betyder att hon slänger sig upp på ena sidan för att sen snyggt fortsätta och glida ner på andra, med huvudet först rätt ner i backen..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#34, hahah okey ^^
fast jag satt ju där bak på hennes rumpa o studsade ngr meter (3m kanske) x'D
Haha det hade jag velat se! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

hahahha, det hade inte jag velat att ngn såg ;D

#32# Är det travaren som är lillen? Längst ner i ditt album?

#38 han e me också på första sidan och i albumet där det står långritten-05 (på tre kort där, framför vagn bla) och med pojkvännen me…