Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1557 ggr
LinaN
0

Byggritning

Hepp folk, nu är hjag trött på att försöka hitta en rockard/speedcar till Harry så nu tänker jag tamigtusan bygga en själv emd hjälp av min sambos pappa.

Så om någon har en byggbeskrivning med ritning/mått på en rockard (helt på bilhjul) som är litet tyngre så snälla maila den till mig eller kanske ni kan posta en länk här på forumet åt mig?

Eller, om någon är supersnäll och kan gå ut i sitt stall/lada och ta måtten och vinklarna åt mig så jag kan börja bygga….

Jag tänker fortsätta leta efter mått och instruktioner på nätet men det går jäkligt segt o snart kommer vädret börja tillåta skackelträning och likandne. och bygga en rockard kommer jag itne göra över en helg utan det blir ett långtidsprojekt som bör vara klart i samband emd att harrys utbildning kommit tillräckligt långt.

MvH en mycket frustrerad och hoppfull LinaN

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LinaN
0

Ja, och om möjligt om ni åäven har mått elelr instruktioner på en high-ride rockard. dvs att man sitter högre "över" hästen och kan se framåt utan prob.

Har hittat en sida emn jag ger inte 15 000 för en ny vagn i dagsläget….

Snuttan2
0

Jag kan knappt något om vagnar nu, men rockard är väll sådan som travhästar har? De ser jag till och från begagnat-annonser på för bara ett par tusen-lappar tror jag, har du kollat efter begagnade?

LinaN
0

snuttan, jo jag letar för fulla muggar efter begagnat. O det är sulky man använder till travare på banan.

Långvagn och speedcar til lträning eftersom de är litet tyngre.

rockard brukar man slänga på ponnyer o köra rundor med, finns även till stora hästar. ^^

men som läget är just nu så går även hemmabyggena på en 2500 och uppåt, jag kan max lägga 1500 på en vagn nu. O det som ligger  imin prisklass ligger antingen på visby eller i överkalix närjag sökt på hela landet på olika köp o sälj siter…