MINIATYRUTSTÄLLNING 6 JUNI I ESKILSTUNA
MINIATYRUTSTÄLLNING
6 juni på Rölagg i Råby-Rekarne i Eskilstuna

Vill du titta på en av världens minsta hästraser, i storlek som en stor hund och i regnbågens alla färger? Vi är bara ett fåtal uppfödare spridda i hela Sverige så passa på att se flera samtidigt, ifrån föl tom vuxna. Den perfekta utflykten för hela familjen i lantlig miljö.
Utställningen går på gräs, ta med egna stolar, fri entré,lättare servering (endast fika), infoblad om den Amerikanska Miniatyren kommer finnas och försäljning av miniatyrprylar kommer också finnas, så ta med kontanter.
Vill du deltaga eller endast vara publik o vill ha mer info
E-mail: agneta.bergwall@hotmail.com
Mobil: Agneta Bergwall 070-670 15 44
Arrangör: Simplicity Minis
Det skulle man kanske åka och titta på! :) Hur dags börjar det?
Vet man på ett ungefär hur många hästar som kommer?
Tittade in på hemsidan, vilka vackra hästar. Är nog första gången jag sett miniponnys som är i bra form, med muskler och utan att vara tjocka alltså. Härligt! :)
Utställningen börjar kl 11 o håller väl på någon timme, svårt att säga då detta är så nytt. Just nu är vi 15 st men de flesta är med i 2-3 klasser.
På svenska utställningar är man ju bara med 1 gång o har man tur att gå till Best in Show så får man vara kvar till sist då den går.
Jag har ändå begränsat oss till några klasser då vi annars har massor att välja av. Oftast är utställningarna också en hel helg o det behövs. Då kan man välja på bla halter som nu(uppställda vid hand ),hoppning vid hand, frisläppning, körning, agility o gud vet vad. Jag var helt slut efter den utställning.
Det är också mycket med jobb för att träna hästarna till utställningen.Den skall vara väldigt lydig o vältränad. Alltså en jätterolig ras om man är intresserad av det o inte bara vill damma av sin häst ur hagen.

Dom här är superfina, tyvärr är det för långt till Eskilstuna..
Skynda långsamt så går det fortare.