Djurpratare.
Tror ni på djurpratare? Varför/varför inte?
Hur tror ni det fungerar? Telepati, vad tror ni om sånt?
Tror ni att det bara är människor som kan utöva telepati, eller vad det är? Om ja, varför?, lika så om nej. Om ja, vrf är det då bara vissa människor som kan detta?

Personligen tor jag inte att man kan "prata" med djur eller skicka bilder, eller känslor - ja helt enkelt jag tror inte på ngn sort telepati. Inte heller mellan "djur" (vi är ju egentligen också en djurart) eller mellan djur av samma art. Det finns inga logiska förklaringar enligt mig, men visst vore det härligt om detfungerade.
Jag tror däremot att djur av olika arter kan komunisera via kroppsspråk och ljud. Jag tror (vet) att man kan förmedla saker som händer i nuet, som tex Jag är hungrig, Flytta på dig annars får du spö (hah :P), Jag tycker om dig och Jag är rädd, osv. Känslor och viljor helt enkelt, inte att när jag var liten hände det o det, eller imorron vill jag göra det.
Den förmågan har dock människan, pga sin unikt och otroligt välutvecklade hjärna.
Vad tror ni? det här kmr säkert bli en intressant diskution :)
Jag tror på det. Har ''pratat'' med för många djur för att inte tro på det. Handlar mer om att skicka känslor som av oss tolkas till bilder/ord och som beskriver/visar något ''nu'' eller som svar på någonting som hänt. (tex en häst ser en transport och får en ''flashback'' av en olycka den varit med om. Inte att man frågar hästen ''var du med om en olycka?'' )Inte helt olikt kroppspråk men mer exakt.
Nu ska jag inte säga att jag ''kan''.. men det har hänt 3-4 gånger att jag fått kortare känslor från olika djur. Jag kände tydligt att det inte kom från mig, utan det kom frånjust den individen/djuret som stod där. Svårt att förklara men det kom utifrån sas. Den mest övertygande - gissar jag - gången var när jag kände törst. Den gången visste jag inte var det kom ifrån, men jag gick ut till min kanin och hans vattenflaska var inte ordentligt åtskruvad så allt vattnet jag nyss satt dit hade runnit ut. Han kom fram direkt och drack länge när han fick nytt vatten. Jag var ju inne så det kan inte ha varit mycket annat än telepati eller en extrem slump..
Jag tror att alla har förmågan, precis som att alla kan rita eller skriva, men att den ligger ''längre in'' hos vissa och lättare hos andra.
Däremot är jag inte särskilt övertygad av de som går runt och tjänar pengar på att de kan tala med djur, visst finns möjligheten att de utvecklat en skicklighet långt utöver mina begränsade erfarenheter, men det känns som att risken att de bara vill ha lätta pengar är för stor.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.