anmälningar/klagomål
jag har fått hur många anklagelser,klagomål som helst.vad fan ska jag göra….blir tokig snart.men just nu så har det över gått till trakasserier…ibland fattar inte jag hur människor är.visst att folk kan bry sig om hur djur mår.men inte så här.först så började det med att hästarna gick i för små hagar.sen sa dom att hästarna aldrig var ute.hästarna fick aldrig ut och röra på sig.stallet är dåligt.osv….men nu har dom gett sig på min hund också.nån har anmält att min hund sitter fastbunden dygnet runt inne i huset.finns ingen som har varit inne här föurom släkten sen vi flyttade in.sen har ´hunden aldrig halsband.går lös jämt.detta är sjukt tycker jag.det är rätt stora anklagelser folk kommer med.så imorn ska jag gå till polisen och se vad dom kan göra åt detta.det blir ju bara värre och värre.vart ska detta sluta??

Vad jobbigt!
Men ta stöd i att du vet att det inte är så iallafal :)
Hur får du reda på att någon anmält er/era djur? Vad händer liksom då? Ringer polisen och säger att någon anmält bla bla bla, eller kommer de ut och kollar?
jag har kontakt med djurskyddet i kommunen ofta pga alla dessa anmälningar och pga att jag bygger stallet.folk ringer in till djurskyddet och klagar,självklart anonymt eftersom dom är så fega.och sen talar dom om det för mig.men eftersom detta inte är sant och att djuren mår bra så gör dom inget åt detta.att dom går i små hagar beror på att arne är sjuk och går i sjukhage,och dom andra måste gå breve honom,och jag har inte så mycket mark här på min tomt,men detta är okej säger djurskyddet eftersom detta är ett krav ifrån veterinären.

vad säger djurskyddet då? att bli anmäld gång på gång kan ju inte vara roligt…
snuttan, det är vad som händer. anmälaren ringer djurskyddet i kommunen och de ringer sedan den som blev anmäld. är anmälaren anonym så kan du inte få reda på vem som anmält, men annars så är det fri information…
nej det är inte roligt.det är därför jag ska gå till polisen eftersom jag inte tycker att dom kan göra hur som helst.och inte sprida lögner.det finns ingen som vet vad långt människor eller människan är påväg att gå.

Men om djurskyddsfolket varit ute och konstaterat att allt är ok och att alla som ringer gör det för att bara terrorisera, borde de inte kunna låta bli att ta samtalen på allvar bara? Lägga in de i något särskilt register eller välja att inte ringa @nn@ eftersom de vet att det inte behövs? Eller är myndigehten så stel som alltid förstås..?
jo men dom har fortfarande skyldighet att berätta för mig vad dom får in.

Jag bor intill E22an och får emellanåt anmälningar från idioter som säger att hästarna inte har något vindskydd, dom kan se att där går hästar, men ger sig inte tid att se efter att logporten står öppen och att innanför den är en välströad torr lösdriftsbox, har alltid tänt på logan så folk borde kunna se att hästarna har tillgång till ligghall, men det är så enkelt att ringa djurskyddet, som vet om hur vi har det och dom har inget att klaga på, så dom bryr sig inte om samtalen längre, men dom måste ringa och tala om att vi fått ett klagomål.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
ja precis.men jag anser att det har gått för långt när dom säger att hunden sitter inne fastbunden dygnet runt.

hellre en anmälning för mycket än ingen alls (om det finns anledning för anmälan) tycker jag (som aldrig råkat ut för det tack o lov)…
men när man får en massa anmälningar hela tiden så är det ju en annan sak.
men dessvärrre anna, så kommer du nog inte att komma så långt med din anmälan… =(
nej jag vet men nånting måste ju göras.det är ju trakasserier.och hur mycket ska man egentligen tåla?

men det kommer inte att hjälpa, för vem ska du polisanmäla? förstår att du tycker det är jobbigt. men det är ju som att famla i tomma intet…
har djurskyddet sagt åt människan (vet du förresten om det är samma person som anmäler alltid?) att där inte är något fel på din djurhållning?
ja dom har sagt att det inte finns nått att göra.hästarna får gå i små hagar.arne är sjuk pga gaffelbandskada så det vet dom.det var därför dom gav sig på hunden denna gång.för det finns inget mer på stall och hästar att klaga på.nej jag vet inte om det är en och samma.

hopplöst, att människor inte har bättre saker för sig i livet…
ja det tycker jag med.och här har man gått och köpt ett hus som man ska leva i hur länge som helst…….känns lite kasst just nu.
Men jag trodde inte man fick ringa in anonymt längre! Just för sånna här anledningar, man ska kunna stå för vem man är å vad man tycker e fel. Men därimot så säjjer inte djurskyddet vem som anmält om anmälaren väljer att vara anonym mot dej.
Så gör en polisanmälan å se vad som händer! Kanske polisen får veta vem som ringer in eftersom det låter ju som trakaserier!!

anmälningarna är offentliga handlingar, så vem som helst kan gå in o se vem som anmält/s
idag har jag varit till polisen och anmält allt detta.dom ska ta kontakt me djurskyddet och se vad dom får fram.
#17 precis vad jag tänkte föreslå. för om DU gör en anmälan om trakasserier borde polisen få tillgång till uppgifter iallafall.
hoppas det löser sig för dig. "tröstekramar"
*suck*
Sånt här är för tradigt…..
Tror itne där finns minimimått på hagar. bara att dom inte får understiga 3x3 m. Många ridskolor har ju frimärkeshagar till sina hästar så de iaf får komma ut utomhus om dagarna.
Att dom ger sig på din hund är ju naturligt, nu när dina hästar är "fredade"
Prata med djurskyddet o fråga om du kan sätta upp en skylt vid din infart "Denna gård är godkänd av djurskyddet i kommunen." elelr ngt sådant.
För om du har ett sriftligt godkännadne p åatt din gård är ok så får du ju skriva det på din mark sålänge du itne täcker andra skyltar etc…..
Vet hur det är när någon börjar jävlas. Hade nån som höll på så länge när jag bodde i skåne. Det var fel på hagar, på stall, på gödselhantering, på hästar, kaniner och katter och allt…..
Flera gånger kom djurskydd ut o ksontaterade att så itne var fallet.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.