Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2689 ggr
Tarragona
0

Bete

Har ni släppt ut era hästar för natten?

Lorita
0

Jag har mina på lösdrift och den sista april släppte jag dom att bete och tog bort hö som tilllägg (bor i Göteborg)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

WinterPrince
0

Min häst har fått åka på bete idag! Även han går på lösdrift i vanliga fall, men har flyttat till annan hage utan ligghall och fri tillgång på hö.

iita
0

Min häst gick ut på bete förra helgen.

[trollduva]
0

mina släptes ut den 1 maj och går på lösdrift resten av året=)

ObelixStar
0

Min pålle släpptes på bete för en vecka sen :) Men med täcke på under nätterna ^^

Golden-Lady
0

Mina står fortfarande inne och lär göra det ca 1 månad till. Förra året stod dom dock ute vid denna tiden men vi har sått nytt gräs i beteshagarna så dom får vänta lite till så det hinner ta sig ordentligt :)

Cilla89a
0

Tyvärr kan jag inte ha mina två ute dygnet runt, därimot går dem i gräshage dagtid, som dem ska börja göra alldeles snart, förhoppningsvis mitten på veckan när jag fått svar ifrån träckprov, som jag tror och hoppas är nollat.
Har väl mina tankar på att prova ha dem ute dygnet runt, had evatt skönt med lite semester ifrån stallsysslorna.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Birke
0

Ja :D

Zaphix
0

Näe, inte än. Lerigt i hagen fortfarande, knappt något gräs uppvuxet än, så de är inne på nätterna oftast. Men typ 2 nätter i veckan får de vara ute ändå.

Men så fort leran försvinner så ska de få gå ute.

De far iväg på bete om en månad ungefär.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Tusen
0

Har lösdrift till ponnysarna så de går alltid ute. Varmbloden och kallblodet går ute sedan igår.

Peppe
0

Blacky fick gå över till gräshage för 1 vecka sen, går dock in som vanligt =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

lisette
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jajjemen… nu i början på maj blev det av.

bebbe
0

Fniss, vilken tokig häst jag har…synd bara att hon blev skadad, men som såret såg ut i går så är hon snart tillbaka i sommarhagen.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

#13 ja det var ju det jag sa. tyvärr fick jag inte med när hon bockade som en riktig tok! jag stod och skrattade högt. =)

Cilla89a
0

#12 jäklar, någon tycker betes-släpp är kul ;D

Medarbetare på Dressyr.ifokus

lisette
0

#15 o ändå så var det bara hon och majsan som släpptes då, de fyra andra hästarna kom några timmar senare. hade varit skoj att se ruset då! =)

Alma-G
0

#12 Haha vilken härlig häst du har! :) Man blir lycklig själv av det.