Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 6051 ggr
[Loovas]
0

Träna rumpan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha tips om hur man träna upp rumpan på hästen! Som ni ser på bilden så har han ganska liten rumpa :)

viktoria91
0

klättra en massa! gallopera mkt.

ThunderClap
0

Funderar på vad du menar med liten rumpa?

Är det muskelmassa på baken du saknar? För jag saknar nog muskelmassa över hela hästen och funderar då varför du bara är intresserad utav baken och inte helheten…

Jag stämmer in i vad AnnaLundin skrivit i de andra muskel-byggar-trådarna som är uppe nu; se över foderstaten.

Annars; samma tips som de; se över att utrustning passar, att du rider korrekt och bara grundläggande ridning där du hittar balansen och får hästen att jobba i korrekt form.

[Loovas]
0

Han har liten smal rumpa, för sin kropp. Självklart är jag inte intresserad av att bara ha en stor rumpa på hästen. Men jag vill ha tips om hur man tränar just rumpan, resten av kroppen jobbar jag på..

tack för tips :)

ThunderClap
0

Menar du att du tycker att han har oproportionerligt liten bak till resten utav kroppen? Jag tycker inte att det syns på bilden iallafall och om det är så att du menar att han är extriört är bygd så, så är det inget man kan göra någonting åt i sig självt.

[Loovas]
0

Ja, det är svårt att se på bild. Men rumpan är inte rund, utan lite mer "kantig". Han har varit smal och det har tagit ett tag innan han fick bra med hull. .

ThunderClap
0

Fast kantigheten är inte extriört, utan dåligt med hull och muskler.

[Loovas]
0

Ja det är ju det jag menar. Men han är inte smal, fast han har lite kantig rumpa. Den är inte som ett hustak, men ändå inte helt rund..Det är därför jag vill ha tips om hur man tränar rumpan.

Em--ma
0

det enda jag kommer på som tips är att klättra .
Långa och branta backar. =)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

thilda-
0

klättra och åter klättra i skitt.. finns det nå sandtag i närheten så rid där :)