Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 662 ggr
wewwa
0

Hovslagare

Hur mkt betalar ni för hovslagare?

Jag är bara nyfiken. Hade hovslagaren ute igår. Våra ponnyer verkas bara och det kostar 200kr/häst…

steffy
0

jag betalar 150kr. hovslagarföreningen rekomenderar hovslagare att ta 300-360kr att verka en shettis/häst

fridak
0

550 kr för helskoning kostar min hovis. det kommer en annan till stallet och han tar 750. jag ser ingen skillnad på de båda hovslagarnas skoningar men sen är ju jag blind när det gäller sådant.

DojoKelder
0

min tar

250:- för verkning
850:- (om jag inte minns fel) för helskoning
575:- (tror jag) för halvskoning
5:- st för brodden som han sätter i skorna (fasta, kommer inte ihåg vad de heter)
80:- paret för snösulorna

Mandysan
0

Här tar dom:
650:- / helskoning
Reseersättning - 100:-

Resten vet jag inte…

davidia
0

när min hovslagare kommer och verkar så tar hon 300 kr för båda två.sist hon skodde arne och verkade davidia så tog hon 500.

Snuttan2
0

travarns hovslagare tar för verkning+4nya skor ca 700kr, ponnyns tar 1200kr ungefär… Är då inklusvie resa, och oftast att de tar flera hästar i stallet samtidigt…

AusaBausa
0

betalde 500kr för verkning av 3 hästar.

shirley
0

700 hel, 490 halv…

saga
0

250kr verkning 750 helskoning

linnrisedal
0

bvi betalar 400:- med skor

E_hjo
0

700:- för helskoning.  =)

lisette
0

125 för verkning

Lyrik
0

Runt 900-1000 kr för en helskoning, men så har min gubbe ringskor+sulor i fram. Köper egna sulor (sjuksulor) på GG själv för 62 kr paret.

Min hovis är billigare än de flesta, när vi åkte till Mälarkliniken och skodde var 6-7 vecka (fanns ingen hovis då som VILL och KAN sko med ringskor) gick det på 1400 kr.Ledsen

Rita-S
0

Här i området tar hovslagaren 400 kr för att sko, man håller sko, snösåla, broddar själv. Det är dock svart..

Där är några hovslagare som skor som arbte, dom ligger på 800 kronor om man har själv, 900 om dom skall ta med sko och broddar. Tappsko brukar dom ta gratis i fall det är skon som bara ramlar av kort äfter skoningen, 100 kr +evt resersätning om hästen river den av själv

Verkning vet jag inte faktisk, men där finns en hovslagare i sveg som tar 50 kr pr fot för att värka och resersätning

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hagelyckan
0

Hej våran hovslagare har gått alla kurser som finns typ inom hovslageri och han tar nu 700 kr.. pga av att han bara skor våra hästar nu!

jen
0

900kr för en helskoning

200kr för en verkning

det betalas "vitt"

Luthien89
0

Min tar typ 800 kr för en helskoning.. Och 400 kr för en halvskoning..

PimTheGreat
0

Nu minns jag inte alla priser, men på Pim som är helskodd med sulor fram ger jag 650kr för, bara skoning runt om 500kr, Fontane som har skor runt om + sulor runt om ger jag 800kr för. Enbart verkning tror jag låg runt 150-200 kr

Hur mkt kostar såna där sulor egentligen? Reagerade nu när jag skrev att det kostar 150kr för två sulor mer…..är de så dyra??????

Lyrik
0

#18 Snösulor eller vanliga sulor?

Köpte snösulor till bak på Hööks för 98 kr paret. Lyriks sjuksulor (vita, tjocka) kostar 62 kr paret på GG, har dem i fram.

Vet ej vad hovis tar för snösulor och sulor. Har haft egna enda sedan han började sko min gubbe i juni.

Vet att en hovis i gamla stallet (Surmulen) tog 1540 kr för helskoning med nya skor runt om, 4 broddar i varje sko, snösulor fram och bak.Förvånad

Fija
0

Min tar…

150kr för verkning.

500kr för skoning.

700kr for skoning, nya skor + brodd.

Å på sommaren i stugan tar han bara för resan å skorna inget för jobbet å så får han mat å fika…

CBA
0

Min hovis tar 350/häst för att verka…men vi får mängdrabatt då han ta många kusar på en gång och då betalar vi 200/häst…han följer hovslagareföreningens riktlinjer av prissättning.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

DojoKelder
0

#18 jag ger inte mer än 80:- paret för snösulorna..

Snuttan2
0

Lyrik: jag som är trött och missförstår.. Men heter orten Surmulen eller menar du att hovslagaren vad surmulen? Rätt hemskt namn på en ort annars :p

Mandysan
0

#23# Jag tror att det förra stallet hon stod i hette Surmulen;)

reddie
0

400:- för verkning
500:- för skor runt om

Ida_79
0

Min underbara hovslagare tar 600:- för en helskoning,450:- halvskoning,300:- verkning

Johanna
0

min sista räkning va på 1420kr….. Skrikandes

N-forrest
0

Inget! Det finns en hovslagare i stallet och eftersom vi hjälps åt med allt så ingår även skoning osv. Perfekt!

floran_pro
0

tur man har son och make som skor.har 9 hästar. det skulle bli en hel del kronor……..

Lyrik
0

#23 Lyrik bodde i 6 år på Stall Surmulen. Stallet innan knäpp-stallet.