Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 4522 ggr
Chestnut
0

Första ridturen på 2 år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag sadlade jag min häst i ösregnet och klättrade upp för första gången på två hela, otroligt långa, år.

Min numera 15 åriga dam bjöd på en riktig ridtur. Tanken var skritt men varför skritta när man kan hålla på och takta? ;) För att inte nämna bockningarna när hon såg två "livsfarliga" får som garanterat ville käka upp oss båda.

Va nära på att flyga av när hon satte igång så hoppade av mitt upp i allt. Vill inte hamna på akuten nu när jag precis (äntligen!) blivit friskförklarad i mitt knä!

Så småningom lugnade hon ner sig, vi gick fram och tittade på mördar-fåren och sen fick jag hoppa upp igen.

Märktes att hon också njöt, öronen var hela tiden framåt och hon släpade stegen mot stallet. Hon tyckte att 30 min i regnet var på tok för lite. Det tyckte dock inte min kropp. Är helt död och svullen i knäet nu, haha.

Sammanfattningsvis är jag riktigt glad fast det var lite jobbigt när hon satte igång och knäet inte orkade med. Kunde ha slutat illa.

Men jag älskar min prinsessa över allt annat och förhoppningsvis var det här starten på flera härliga år av mysiga skogsturer! Skrattande

Tyvärr finns inget bildbevis från dagens ridtur, ville inte dra med mig kameran när det regnade så ofantligt mycket. Bjuder däremot på en gammal bild på min dam :)

(Har alltså dragits med en knäskada i två år som blev opererad i december -09 och igår sa läkaren att jag äntligen fick börja rida igen om jag tog det försiktigt i början)

Med vänliga hälsningar
Chess

Alex
0

Men åh vad underbart för dig! Måste ha varit en fantastisk känsla! Skrattande Så du har blivit friskförklarad nu alltså?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chestnut
0

#1 va helt underbart med :)

Är friskförklarad från min knäskada med viss reservation för att den kan börja krångla igen. Men får börja rida igen och det är de viktiga! Skrattande Övriga kroppen är bara knas men det får jag leva med :P

Med vänliga hälsningar
Chess

Alex
0

#2 Ah, men vad härligt att det går framåt i alla fall, och händer nåt! Hur går det med armen förresten?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chestnut
0

#3 Vänster armen väntar jag fortfarande på utredning för. Har dock inga symptom för tillfället så känner ingen brådska ;) Kan ju få hoppas att den håller sig lugn ett bra tag framöver…

Med vänliga hälsningar
Chess

lisette
0

men vad roligt amanda! =)

Chestnut
0

Jo det var helt underbart =) Gud vad jag har saknat hästryggen!

Med vänliga hälsningar
Chess

ebengtssson
0

åh vad roligt :) det måste ha varit hemskt att inte få rida, jag fick inte rida på 6 veckor men jag klarade mig i 3 veckor (tror jag det var) sen hoppade jag upp på hästen och skrittade en liten skogsrunda x) ÅH det var underbart, fast jag hade lite ont i foten som jag hade opererat :P

Samma sak när jag opererade andra foten och när jag bröt benet och inte kunde rida på 8 veckor var hemskt. dagen efter jag blev av med gipset satta jag mig på hästen och red iväg. Helt underbart :D

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Maja
0

Härligt! :)

Chestnut
0

Suckar nu besviket :(

Då knäsvullnaden inte gick ner och det uppstod blåmärken började jag igår förmiddag misstänka att knäskålen hoppade ur led under ridturen. Kände ju att det gjorde ont, högg till rejält och ja, mycket tydde på att det varit så. :(

Pratade först med mottagningen som skickade mig till akuten. Fick träffa min gamla knäläkare som jag hade innan operation blev aktuellt. Den läkaren är av åsikten att ridning är något jag ska lägga på hyllan helt. Borde tänka på min framtid istället.

I augusti ska jag på återbesök för att se om ytterligare operation behövs.

Lyckades dock kompromissa lite och nu ska jag köra rehab ett par veckor framåt och sedan försöka rida med en skena. Funkar inte det så får jag hitta på någon annan lösning. Ska kosta på mig en bättre sadel (hoppsadel med rejäla klossar) och ett par sprengerstigbyglar.

Håll tummarna för att utgången av nästa ridtur blir bättre! :) Den här ridturen var helt otrolig men slipper gärna akuten efteråt i fortsättningen, haha.

Med vänliga hälsningar
Chess

ebengtssson
0

Åh vad tråkigt :( håller tummarna för att det blir bra :)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Lorita
0

#9 du har inte funderat på körning, häst men inte så ansträngande mot knäna

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Chestnut
0

#11 Har kört i perioder och visst, det är väl kul. Men ridningen ger en helt annan känsla, uppskattar det betydligt mer.

Med vänliga hälsningar
Chess

Lorita
0

#12 men om inte ditt knä håller måste man ju hitta något annat att göra med hästar.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning