Rida Islandshäst igen!
yäääh!
Nu är jag jätte glad!
Äntligen fick jag rida islandshäst igen.
Gjorde det idag, det var underbart att känna
hur dom skrittar fram, och tölten.. Älska!
Sen älskar jag även galoppen, underbart!
var ungefär 3 årsedan jag red islandshäst, och då hade jag endå ridit i 6 år tror jag att det var.
Snacka om att jag har saknat det.
Men äntligen fick jag rida världens sötaste islandshäst.
Hon var lite seg på att galoppera men det har jag inget emot. Skritta kunde hon iaf, ingen tvekan om saken.
Och passa var hon expert på, och jag som inte är riktigt van vid det satt ju där som ett fån.
har ju ridit Nordsvensk brukshäst i drygt 1 år nu.
Innan det var det ungefär 1 år med Welsh mountain och sen samtidigt som jag gick på ridskolan så red jag shetlandsponny.
Så nu kändes det faktiskt lite konstigt att sitta på en liten häst igen då jag är van vid nordisar, men det gick jätte bra!
Ni ska få se min lilla häst samling, från islandshäst till shettis, från shettis till islandshäst, från islandshäst till welsh mountain, från welsh mountain till nordsvensk brukshäst.
Ja, och nu får jag låna mammas kusins häst, eller ja. hon har många, men en av dom!
jag var bara tvungen att skriva av mig lite!
Underbart är det iaf :D
Första bilden, Islandshäst.. en av mina favoriter på ridskolan :)
(ingen bra bild dock!)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Fina allihop.
Fina men vad menar du med att #3 är knäpp i huvudet?
Han bockade, stegrade med mig när jag tog ut honom ur hagen.
och jag som har ridit i typ 8 år kanske var tvungen att ha en syster som hade ett grimskaft när vi red ut för han stack iväg med mig.
han beter sig som en hingst typ.
Även om han är en valack,, alltså knäpp i huvudet.
Även om jag åkte av honom på provridningen kunde jag inte låta bli att ha honom på halvfoder endå, han var ju så söt och betedde sig hyggligt då.
Medarbetare på Djurfoto
Sällan som en häst är knäpp i huvudet,
oftast ont någonstans eller felhanterade.
#8 Hur länge du har ridit säger inget alls till mig faktis om hur bra du rider, jag brukar inte säga att djur är dumma i huvudet. Isåfall handlar det mer om ägaren eller dylikt.
Förlåt för mitt ord då da, han betedde sig inte normalt dåra.
som jag skrev till #9 förlåt för mitt ord, han betedde sig inte normalt.
Sen klarar jag av honom så borde jag väl kunna rida? ;s
Jag åkte inte av någon gång. Jag satt där jag gjorde.
Jag klarade bara inte av honom när vi var ute och red.
han stack iväg med mig, jag kan inte kalla det att det är mitt fel.
Medarbetare på Djurfoto
Medarbetare på Djurfoto
Medarbetare på Djurfoto
Sen red jag ju shettisen #1 i några år, 3 eller så.. kommer inte ihåg men hon var busigare än någon annan 
jag åkte av henne minst 30 gånger innan jag var klar.
Och när vi hoppade så var det ena syrran som skulle hålla mig uppe så att jag kom över hindret och den andra syrran skulle fiska tillbaka mig när jag landade.
Och för er som kanske reagerar på det jag skrev om hoppningen, alla har väl någon gång varit nybörjare på att hoppa? Alla har väl inte den bästa balansen när man är 10 år och rider på en shettis ?
Okej, förlåt nu.. var bara tvungen att skrvia det 
hade så underbart med den shettisen!
lärde mig mer på henne än på islandshästarna :P
Medarbetare på Djurfoto
#11, #12 & #13 Jag sa aldrig att du red dåligt och att du inte klarade av ponnyn. Sa bara att hur länge du ridit inte säger något om hur bra du rider och att det oftast inte är djuret som gjort vad den är.
Jag tror han betedde sig helt normalt utifrån hans situation.
Om han tex har ont eller är felhanterad kan man inte begära att han ska bete sig på något annat sätt.
Inte i mina ögon iaf.
Medarbetare på Djurfoto
#17 Så du anser att om en häst har ont ska den bara gå på helt "normalt" och inte visa nåt. Skrämmande.
vem har sagt att han har ont?
vet du om han hade haft vet. som kollat på honom?
vet du om han har blivit fel hanterad?
vet du hur han betedde sig?
Skulle inte tro det 
Medarbetare på Djurfoto
sen har jag väl inte sagt att jag anser att om en häst har ont ska gå normalt?
jag sa att han inte var normal i mina ögon
Medarbetare på Djurfoto
Det är ju funderingar utefter vad du beskrivit.
Men du behöver inte skriva att jag anser att en häst ska gå normalt om den har ont.
Du vet ju ingenting om mig egentligen.
egentligen inget om hästen heller.
Medarbetare på Djurfoto
Hästen måste ju inte haft ont då, men efter som TS var fodervärd (eller liknande?) så kan det ju vara så att den varit med om elaka ryttare innan och därmed sitter det kvar att vilja ha av ryttaren.
Oavsett så är det ytterst sällan en häst försöker kasta av ryttaren av ren elakhet så att säga… Det är något som är fel eller som hänt tidigare.
Sedan att jämföra att hästen är bråkig och försöker kasta av en med att den är hingst var nog det "dumaste" jag hört… Inte konstigt att folk får en snedvriden uppfattning om hingstar =/
Hakuna matata!
aja, det är inte min lilla gamla halvfoder häst vi ska prata om egentligen ? 
Medarbetare på Djurfoto