Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 2071 ggr
Elshira
0

Motionera (mig och häst)

Efter som jag har 5 extra kilo "hängandes" och gärna skulle bli lite sommarsnygg så har jag en vadslagning med min pojkvän. När jag gått ner exakt 5 kg så kommer han att göra något lite extra för mig (som motivation).

Men jag är en sådan som gärna motionerar om det innebär att man gör något samtidigt (t.ex  åka skidor, spela golf eller rida givetvis), men att ut och gå/springa och framför allt ensam är ren pest och pina för mig, inte ens om jag fick 1000 kr/kilo… Foten i munnen

Så jag kom på den "geniala" idén att varför inte ta ena unghästen (3 år och inte klar att bli riden ännu) och springa med henne? Men att springa där jag rider är inte att tänka på då jag skulle se ut som ett lermonster isf…

Så sagt och gjort - jag tog med hästen på en joggingtur ner mot villaområdena (lite miljöträning) och in på den vanliga motionsslingan som finns.

Helt otroligt snäll, lydigare än en hund och hon gick "fot" hela tiden trots att hon aldrig är hanterad mer än in och ut från hagen i princip!

Detta ska jag garanterat fortsätta med så både jag och hästen får lite motion! ^^ Och jag gör det ju "för hästens skull" och genast blev det mycket roligare! Skrattande Men nog fick man se lite roliga miner och höra viskningar - särskillt från killarna på väg hem från fotbollsträningen! Skrikandes Men vad sjutton, kan folk ut och gå med hunden kan jag ut och gå med hästen (ponnyn) de är ju ingen större skillnad mot en grand danois i.af! Cool

Hakuna matata!

Klasselover
0

Jag gjorde precis likadant när jag behöver motion, tog med min dåvarande foderponny på 3 år och sprang, båda två uppskattade det :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

bell
0

Varför inte ändra dessa 5 kg till centimetrar i stället? Tänk om du råkar få några muskler!!! Flört Hemska tanke, Nej men skämt och sido, skulle vara tråkigt om du inte lyckas med dina kg trotts att du blivit så mycket smalare som du önskar.

Kul och höra att man inte är ensam om "stora hundar" fast min ligger på 155, något överväxt Skrattande

lisette
0

klart man kan göra så, har man bara ork till att göra det så. jag hade samma planer som dig, men jag hatar verkligen att springa och vara ute själv så det hände en gång. =)

hoppas du vinner!

Elshira
0

#2 Muskler har jag så det räcker, blir nog inte så mycket av att ut och springa i.af (möjligtvis i benen). Men jag ska absolut mäta så man kan SE hur mycket som försvunnit! Skrattande

Jag var ner med samma ponny till dagiset (hon hade kolik och behövde gå och se nytt) vilket också var uppskattat!

Hakuna matata!