Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 2398 ggr
Cilla89a
0

OT Beställa "Kolla Masken"

Ska beställa 2 st "Kolla masken" nu, men jag förstår inte fraktsättet, det står;
"Välj fraktsätt; Brev (Max 500)
                     Brev (Max 1500)
                     Paket (Privatperson)
                     Paket (Företag)

Vad då "Max 500" och "Max 1500"?!

Någon som vet?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Alex
0

Är det inte gram tro?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

WhoCares-01
0

tror också det är gram

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Cilla89a
0

Men hur ska jag kunna veta hur mycket dem väger när jag beställer dem ifrån hemsidan? Förvånad

Alex
0

Haha ja men är det för tungt så lär de ju ändra det, eller kontakta dig. Flört Det är väl främst för att du ska kunna välja paket om du vill, även om det är tillräckligt lätt och litet för att skickas i kuvert.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Cilla89a
0

#4 okej ;) men vad hade du valt då, om du skulle beställa hem 2 stycken? Skrattande

1500 borde väl räcka?

Alex
0

Jag har ingen aning om hur kolla masken-paket ser ut, om jag ska vara ärlig… Skäms Men får det plats i ett kuvert borde det ju vara lugnt!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

WinterPrince
0

#5… 500gr räcker gott och väl… det är bara papper och lite plast i lådan, väger nästan ingenting. Jag köpte mina på Granngården.

fridak
0

går inte det att köpa på apotek ist. för att beställa hem?

Peppe
0

dom finns överallt, lättare än att beställa! apotek, granngården, andra ridsportbutiker, veterinärstationer, you name it

men beställer du ändå så räcker max 500 gott och väl. som sagt bara lite papper och en plastpåse typ =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

lisette
0

måste man beställa då? har för mig man bara kan ta en påse hemma och skicka in.

Cilla89a
0

#9 överallt hos er kanske ;) men här har jag aldrig sett "kolla masken" någonstans :/ ska ta och se om det finns på det stora apoteket i stan sen i eftermiddag. hade ju vatt skönt att slippa beställa.

#10 ingen aning, men hur skickar man en påse? det kommer ju inte få plats i ett kuvert, dessa "kolla masken", där får man en låda som man skickar in, och där är portot redan betalt.

lisette
0

#10 ja det är klart, är det redan betalt är det ju dumt att själv köpa ett sånt vadderat kuvert o skicka in.

apoteket i hässleholm borde ha, annars får du beställa via apoteket.se så får du det hem i brevlådan.

WinterPrince
0

#11… de har dom inte liggande i butiken utan bakom disk så man får fråga… iaf på granngården…

CelsiusT
0

Jag har ett "kolla-masken"-paket hemma så jag la det på vågen nu, det vägde 100gram. Så 500 gram räcker alldeles utmärkt =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Cilla89a
0

Det har ordnat sig nu, dem hade "Kolla masken" på stora apoteket :)