Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 576 ggr
fisa-lisa
0

Thermobar

Är det någon som har en sådan och kan berätta om dom är bra eller dåligt. Vi har just köpt en för nu är vi trötta på isklumpar i baljorna!

CBA
0

Jag har bara hört gott om dom!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Mandysan
0

Jag har oxå bara hört gott om dem men aldrig provat själv…

fisa-lisa
0

Det låter ju bra, vi tyckte också det verkar bra, men det kunde ändå vara kul att höra av någon som provat.

Jill_Niss
0

Skrattandevad kostar dom? *nyfiken*

lisette
0

finns länkat till termobar under länkar!

ThiffannyJ
0

Vi har en 135 L till våra Shetland. Tycker att de fungerar riktigt bra. Kanske ögat som lurar men jag tycker att hästarna dricker mycket bättre, när de kommer åt isfritt vatten. Kan starkt rekomendera den!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

MiaMaria
0

Dom flesta hästarna i vårat stall har det, toppen! Mkt bra lösning!

mazze
0

Verkar super, har sådan i stallet som Bus ska stå i. Stallägaren är jättenöjd med den.

jen
0

sån skulle man ha i vårat stall  ju, jag råkade ut för en kolikhäst när jag hade stalljour i helgen Ledsen

och den hästen behöver dricka massor, för annars får den kolik lätt..

men jag tror inte våran stallägare vill köpa en sån tyvärr

gejsa
0

#8# Ska du flytta hästen mazze?

gejsa
0

#9# Vi hade en kolik häst i söndags med. Fast vi är så noga med vattnet i hagen. Jag ställer ju ut hinkar vid 11 tiden sedan fyller jag dom med ljummet vatten. Fyller på efter lunch och eftermiddagshöet. Sammanlagt 3-4 ggr per dag vintertid. Sedan har dom ju vatten i stallet. Så dom har vatten dygnet runt. Men det blir tyvärr kolik ändå ibland.

mazze
0

Gejsa: Hon flyttar i mitten på mars.

gejsa
0

Va! Vart ska du flytta hästen då? Jag menar du bor ju där nu?

mazze
0

Ja men iom att hon ska betäckas så vill jag inte ha henne här utan i ett mindre stall o med bättre beten. Sen har stallägaren haft flertalet egna föl samt har jobbat som vet assistent så det känns tryggare. Kompisen ska oxå betäcka sitt sto så vi flyttar tillsammans så får fölen kompisar. Stallet ligger i Lista.

gejsa
0

Jasså är det hemma hos Sussanne?

mazze
0

#15 Japp!

N-forrest
0

Vi har 2 thermobar 80 liters i stallet har för mig att vi betalade drygt 4000:- st för dessa. En häst har även en thermobar i sin box, det är en häst som har lätt för att få kolik och detta har varit helt kanon, inga anfall sen han fick den lilla hörnbaljan.