inridning priser- tips?
jag ska börja att rida in mitt 3åriga angloarabsto nu till våren/sommaren. jag har suttit på henne men inte mer.. och det har varit när hon har stått stilla och det gick bra…
nu är det så här, att jag känner att jag inte har orken/viljan att göra detta själv.. jag har longerat och jobbat i rundkorall med henne hon är tömkörd och sadel/träns van. hon är löshoppas upp till 70 cm och tycker det är jätte kul… så kul att hon tar sats i hagen och hoppar över våran minishettis.. vilket jag hatar för det är farligt… men sen jag satte upp ett hinder (la en stock) i hagen så har hon slutat med att hoppa över shettisen och tar stocken istället… men vet ni någon som är duktig på unghästar och inridning av unghästar och järna lite priser så skulle jag bli glad.. har även gått i tankar på att lämna ut henne på foder för eventuellt senare köp.. (om båda parter trivs med det) men inget är bestämmt ännu jag och min mamma äger henne tillsammans.. vi har kommit fram till att hon ska på inridning i alla fall….
så vet du någon som är duktig på fullblodshästar så hör av dig..
ja vet nog en..ja red hos henne innan kan höra me henne så kanske ni kan byta msn så kan ni prata