Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 3382 ggr
LinneaG
0

Hästar hittade döda!

Polisen har hittat två döda hästar i Hässleholm.

Läs artikeln här 

Att det ska behöva gå så långt innan det händer något! Att hästarna verkligen får svälta ihjäl innan polisen väl kommer ut och granskar. Och enligt artikeln ska flera redan ha anmält gården för att hästarna varit väldigt magra!

Förstår inte hur man bara kan skita i att ta hand om sina djur!

vilde
0

Usch Vad hemskt.

Zadeira
0

Herregud, det där är otroligt upprörande.. Tyvärr inte förvånande. Jag saknar ord. Man blir så trött av sånt här.

AusaBausa
0

så fruktansvärt :(

Birke
0

Misskötsel händer rätt mkt :( Det finns tyvärr för många hästar.

Zabbio
0

Tyvärr är jag inte förvånad.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

WhoCares-01
0

dags att införa vitt kort!! eller någon annan färg. det finns ju grönt kort för att tlva. då borde det finnas något liknande föra att överhuvud taget få ha häst och andra djur!

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

sahara86
0

fruktansvärt, stackars hästar :(

Birke
0

#6 Det tror inte jag skulle hålla. Vad skulle testas? Bara för att man klarar testet så kan man ju ändå missköta djuren.

Liiniz
0

Usch! Tycker att sånt här är rent sinnessjukt! Detta händer allt för ofta och jag kan inte förstå vilken brist på empati dessa människor måste ha! Man lider verkligen när man läser något sådant och om man ser hästar i ett dödligt tillstånd! De borde verkligen sätta in mer personal som kan åka runt till gårdar som har blivit anmälda för felaktig (fruktansvärd) behandling av djur! (Man vågar ju dock inte hoppas på det =/ )

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

jennyliljedahl
0

Fy fan :'(

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

may-britt
0

ussssssssssss

lisette
0

här finns även en bild på en av hästarna. VARNING!

ser ut som bakbenen är ihopbundna?

Gronstedt
0

Man kan lägga en massa pengar på att transportera bort och obducera kropparna, men man kunde inte lägga en slant på att hjälpa dem eller avliva dem innan de fick plågas till döds? Bra att våra myndigheter prioriterar! *ironi*

Cilla89a
0

Usch, jag vet vilka det är :( :( Fruktansvärt tråkigt!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Rafflan
0

Fler djurskydds inspektörer!

WhoCares-01
0

#8 varför inte? folk skulle ha större krav på sig. man skulle få skriva prov om grundläggande saker. bara så att folk iaf vet vad som gäller och vad som händer om man inte följer reglerna

// Alexandra

Birke
0

#16 Jag anser att även om man vet att hästen behöver mat och vatten varje dag, skydd och få hovarna verkade med jämna mellanrum så kan man ändå skita i det. Tror att människorna som hade hand om de här döda hästarna säkert visste att även djur behöver mat och vatten och skötsel.

Det som behövs är fler somåker runt och kollar.

Rafflan
0

Jag tror att dem som skaffade hästarna sköte dem bra i början men sen tröttnade eller av annan orsak slutade bry sig. Så även om dem var seriösa i början kan det sluta illa.

WhoCares-01
0

#17 många är okunniga. det är det som mestadels ligger bakom fall med magra, overkade hästar. visst är det så att det finns dom som inte bryr sig men det skulle inte skada att man informerade blivande hästägare om lagar och regler + lite allmän info om hur man sköter hästen

// Alexandra

Mixie
0

Det här är ju bara helt sjukt!! Kan inte förstå att man ska kämpa för att få en godkänd ligghall osv när sånt här händer praktiskt taget obemärkt (tills det är försent)!!!!!

//Mickan