Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettkörning
Läst 3143 ggr
viktoria91
0

maratonvagn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hur mkt kan en bra musklad d ponny dra? hittat en maratonvagn på drygt 100 kilo från tidaholm som man kanske ska för söka spara ihop till ^^ är dte för tungt?

Birke
0

100 kg är ingeting, tro mig ;) Du behöver nog inte alls oroa dig över vikten så länge du inte ska ut och släpa timmer i skogarna ;)

viktoria91
0

tack! det låter tungt=P tänk om man själv skulle dra runt på nåt hundra kilo^^ timmer lämnar vi till någon annan, hon skulle ändå bara spana efter älgar eller rådjur att gå och hälsa på =)

niare
0

tävlade med min shettis i maraton hans vagn vägde 150 kg så din klarar nog en på 100 kg :P

drar även stock i skogen med min b-ponny dom klarar mer än man tror ;)

viktoria91
0

#3 haha! ja det låter lovande, vet inte om tävling är aktuellt. inte med hennes tävlingsinstikt iaf, kanske om man är inrullad i bubbelplast ^^

Tusen
0

Vår maratonvagn tror jag väger över 200 kg och dras av ett russ. Ingen match alls. Hästar är som sagt dragdjur och även om vagnen är tung så kan den ju rulla lätt. Eller hur?

viktoria91
0

#5 jag vet att dte kan rulla lätt även om dte är tungt, men än vagn som väger mindre är ju ändå lättare att dra än en tung. =)

Tusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Tror mer på att storleken på hjulen är mer avgörande.Glad

Bilden: Vårt russpar drar en vagn gammal Viktoriavagn från slutet av 1800 -talet. I vagnen sitter 4 vuxna samt kusk och groom. Det var inga problem alls för dem att dra detta. Bara personerna i vagnen vägde nog nästan 400 kilo tillsammans.

niare
0

men din häst var väldigt fin, perfekt kropp för körning :)

viktoria91
0

#7 vacker bild!

#8 tack, perfekt till allt tkr hon själv ;P ja, hon är mer kördbyggd och tycker dte är skitkul, var dock över ett år sedan jag körde så vi ägnar åt oss tömkörning nu och gör grunden ordentlig denna gången =)