Vad kostar det?
Jag undrar vad det kostar nu att ta ridlektioner på ridkskola?
Jag saknar ridandet enormt mycke. I 5 år va jag i stallet varje dag. Men sen blev det tyvärr för dyrt för min mamma att betala ridlektionerna. Så när vi väl får en bättre ekonomi här hemma hoppas jag kunna hitta en ridskola och börja rida igen :)
Kanske finns det nån här inne som är från Nyköping och kan tipsa om bra ridskola. Jag red på Stjärnholmsridskola i Oxelösund förut.
Det skiljer något enormt på vart i landet det är… De flesta ridskolor i stor-stockholms-området kostar ca 200-250kr/lektion = ca 8-9000kr/termin.
Men på landet värkar det vara normalare att ridskolor kostar typ runt 100kr/lektion, vilket alltså blir ca 4000kr/termin eller något…
På vissa ridskolor kan man ju även slippa betala för hela terminen på en och samma gång, utan dela upp betalningen :)

många ridskolor visar lektionspriserna på sin hemsida. så leta reda på en ridskola nära dig på nätet och se om de har ngn hemsida och om priserna står där.
Ja jag har för mig att vi betala varje månad eller varannan. Men det va ju några år sen
Nu har jag suttit och kollat runt. Priserna här ligger på runt 130 kr per lektion. Pratade med min sambo om det också. Vi ska se över ekonomin och ringa runt till dom olika ridskolorna. Så förhoppningsvis får jag börja rida snart igen :)
tror vi tar 95 kr/45 minuter på vår ridskola. ring runt oh fråga, det skiljer nog rätt mycket
aaaahhhh, Ems, din ridskola är NÄSTAN 3gånger så biligt som för en senior lektion (dock 1h) på min hemma ridskola! 
Så här står det på "min" ridskolas hemsida:
Juniorabonnemang Ponny 94 kr/lektion
Juniorabonnemang Ridhäst 128 kr/lektion
Seniorabonnemang 141 kr/lektion
Privat Ponny abonnemang 83 kr/lektion
Privat Ridhäst abonnemang 123 kr/lektion
Vid fler lektioner än 1 per vecka, ges en rabatt på 5 kr/lektion
Privatgrupp 6 st privathästar/ponnier abonnemang 141kr/lektion
Här kostar det 125 kr/45 min på ridskolehäst… (senior)
här kostar det 80kr /45 min och privatlektion 120 kr / 1timme 90kr/1timme