Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1675 ggr
KaninenWilma
0

två shetlandsponnyer!

Aramis och Atos. Två små busiga shetlandsponnyer födda 1993. Min mamma ägde dom när mamma var liten, hon och hennes systrar red på dom och pysslade om dom. Sedan soldes dom till en gubbe som bor på landet. Fråga mig inte vad han har hästarna till, dom går mest där i hagen och äter gräs med fåren. Det är bara jag och min moster (som är 12år) som "tar hand" om dom. Vi red på dom när vi var mindre, men nu är vi förstora. Jag brukar tömköra, pyssla gå på promenader osv med dom och det gillar dom! Dom är inte vansköta på något viss! Han är hovslagare och fixxar doms hovar osv, han ger dom mat och ser till att dom mår bra. Jag kommer inte iväg ditt så ofta, tyävrr. Då det är ganska långt dit, och det är inte ofta jag har skjuts ut ditt. Inte ens en gång i månaden:(

Nu kanske ni undrar varför jag skrev allt detta?.

Jo, nu är det så här att jag är trött på att inte kunna träffa dom ofta, då jag gillar dom sååå mycket! Jag vill till dom jätte ofta i sommar. Hälst vill jag ta dom till stallet där jag rider och ha dom på lösdrift, men mamma och pappa går inte med på det.. 

Det går bussar till dom, men inte ända fram, så man får gå en bit.. En riktigt lång bit faktigst..  Hur ska jag övertala min mamma och pappa att jag ska få flytta dom?..

Jag har blivit intreserad av Nh och har läst om det i ungefär ett halv år nu.. Skulle gärna vilja "träna" enligt den metoden med dom, och så småning om börja Trickträna, men hur ska jag kunna åka till mina små pälsbollar..

Någon som har förslag?

MVH

Evelina

Elshira
0

Jag vet inte om det är mil vi snackar om, men annars kan du ju kanske köpa en bagagnad cykel för ett par hundralappar (eller ta någon halvtaskig som du redan har) som du kan ha där borta. Dvs du har en cykel enkom för sträckan mellan bussen och gården där hästarna finns =)

Skaffa ett vajerlås (ett "snöre") som du kan sätta fast cykeln med runt ett träd eller någon form av stolpe så ingen flyttar på den bara.

På så vis kanske det går tillräckligt snabbt för att ta sig dit någon gång på helgen i.af?^^

Hakuna matata!

KaninenWilma
0

#1: jag har en cykel:), och jag hadde tänkt att göra så isommar :)

KaninenWilma
0

#1: jag har en cykel:), och jag hadde tänkt att göra så isommar :)