Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 4548 ggr
liljegren
0

"sneda" stigbygelplattor?

Jag hörde att dessa tydligen skulle vara bekväma, så jag tänkte att prova kan man ju alltid göra, men jag blir inte klok på hur sjutton de ska sitta? Tjocka delen in eller ut? Har provat båda delar och jag är väl inte helt nöjd… Någon som vet?

Tarragona
0

Tjocka inåt.

BeatriceHolmberg
0

När jag red hästar hemma hos min fd ridlärare så hade jag den tjocka delen utåt .

elli-kleo
0

Tror att det "ska" vara tjocka inåt och smala utåt men inte säker då jag aldrig använt sånna.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

WhoCares-01
0

känns mest vättigt att det sk vara tjocka delen utåt men jag har faktiskt ingen aning =/

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

jennyliljedahl
0

Tjocka delen utåt! :)

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

choko
0

Tjocka in.

jennyliljedahl
0

Det är ju inte helt omöjligt att man kan sätta den på flera olika sätt, men jag har iaf bara sätt (& använt) plattorna med tjocka utåt

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

Surviver
0

Tjocka utåt har jag fått lära mig, mest bekvämt så också tycker jag, har man det tjocka inåt gör det ont på utsidan av smalbenet, iallafall på mig.

CelsiusT
0

Det beror ju på varför man vill ha dom.. Oftast är det för att man inte har fotsulan horisontellt när man gränslar en häst, speciellt en bred en. Då vill man ha det tjocka utåt. Men självklart gör man som man vill, men dom är nog tänkta att vara med det tjocka utåt så foten hamnar parallelt med ryttarens kropp och benet inte vinklas (utsidan av benet måste annars sträckas ut för att nå ner hela vägen till stigbygeln om stigbygeln hålls horisontellt).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Linnea
0

Utåt säger jag av samma anledning som #9. Har aldrig provat såna..

Skynda långsamt så går det fortare.

Elshira
0

Vad spelar det för roll om stigbygeln är rak eller inte? Foten är ju lika sned för det…?

Hakuna matata!

ebengtssson
0

beror det inte på foten om det tjocka ska vara inåt eller utåt? Obestämd

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Elshira
0

#12 Precis så tänker jag med, själv tror jag att jag skulle behövt den innåt.

Hakuna matata!

Alma-G
0

Kan du länka till ett par snea stigbyglar, var finns dem? =)

liljegren
0
Lorita
0

tjocka utåt så man får bättre knäslut.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Alma-G
0

#15 Tack :) Verkar smart till hoppningen iaf.

sahara86
0

Jag säger som #12.