Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 3462 ggr
Alma-G
0

Hästägare? *rörigt*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag måste skriva av mig, tårarna rinner i floder, jag har ont i magen och är i chocktillstånd, allt av denna otroliga lycka jag har. För första gången i mitt liv blir jag HÄSTÄGARE! Lacoste ponnyn på ridskolan jag ridit i ett år, har tjatat sedan första gången jag red honom om det, självklart har det alltid varit nej, tills för två veckor sedan min ridlärare övertalar min mamma! De har godkänt budet vi la och bara veterinärbesiktning och påskrift av papprena saknas..
Mamma som sa att jag skulle får HYRA när jag var 15 och få köpa egen häst när jag var vuxen! Lacoste är maxad c, möjligtvis liten d, hmm… han är åtta i år och nu är det JAG som får fixa mätman.
Han är E. Alladin RC och U: Önnarps Graze, Connemara från önnarps stuteri. Behöver mycket tillridning som både jag och Lacoste ska få hjälp med, ska ha duktig medryttare och ha privatlektioner för min nuvarande ridlärare. Hans syster som är ett år yngre har tävlat LA i hoppning och han älskar det och är grym! Jag är glaaaaad!  SkrattandeTungan ute

PeggyTroll
0

GRATTIS! Underbart!

viktoria91
0

ta inte ut glädjen i förskott innan besiktning, det gjorde jag och blev väldigt besviken när ponnyn hade ett gammalt felläkt griffelbens brott. detta gock lyckligtvis bra och hon är min sedan några år. connemaror är underbara^^

jennyliljedahl
0

Grattis & lycka till :)

www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)

Alma-G
0

#1 Ja helt undebart! :D

#2 Nej jag vet, men han köptes för mindre än ett år sedan, dock blev han sparkad och fick överben nyligen, men friskförklarad för ca 3 veckor sedan. Helt tillbaka i ridning nu, känns åt rätt håll.. Skrattande Ja, Connemaror är bäst!

#3 Tack, kan behövas. Första gången som hästägare, åttaårig connemara som behöver tillridning, fantastisk talang, vi har kemin :D

viktoria91
0

min var också tillbaka i ridningen sen flera månader men dte var ändå felläkt och syntes bara vid böjprov och röntgen.

WhoCares-01
0

ojoj va roligt =) hoppas allt går bra nu då =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Alma-G
0

#5 Ligger i bakhuvudet.

#6 Jaa :D

lisette
0

vilken underbar känsla! bara att gratulera! vilka snälla föräldrar du har! =)

bell
0

Grattis och lycka till

[chriistina]
0

Grattis!
Oh vad kul med en connemara :)

Alma-G
0

#8 Ja, helt undebara! Detta har jag försökt med i två år på ett seriöst sätt, så kommer min ridlärare och gör det på två veckor :D

#9 Tack!

#10 Tack, connemaror är bäst! Har du en?

[chriistina]
0

#11 Kan bara hålla med ^^ Ja, ett sto. Holly Hobbie RC1027

Minetta
0

grattis och lycka till i fortsättningen! Glad

Diizkmedel
0

Grattis! Men har du bara ridit i ett år? :O

That that don't kill you can only make you stonger

Minetta
0

#15 tror hon menar att hon ridit Lacoste ponnyn i ett år.

Diizkmedel
0

#15 Okej =) Jag tänkte väll. Man har ju knappast kunskapen att ta hand om en egen häst efter 1 år på ridskola :P

Alma-G
0

#13 Tack =)

#14 Haha nej Glad Jag har ridit på denna ridskola sedan åtta års ålder, innan dess privat hos en annan från fem års ålder och dessutom lite medryttarhästar :)

Diizkmedel
0

#17 Haha =) Tänkte väll :P Då har vi typ ridit lika länge (beroende på hur gammal du är, är själv 16 och ridit på ridskola sen 3 års ålder. fast jag red ju såklart utanför då man får passa på när ens mammas kompis äger ett shettis stuteri med över 100 shettisar xP)

liljegren
0

Grattis till hästen, måste säga att du gjorde ett väldiigt bra val med tanke på rasen ;)

liljegren
0

Grattis till hästen, måste säga att du gjorde ett väldiigt bra val med tanke på rasen ;)

sus-sharon
0

grattis! så väldigt roligt för dig med en sån överraskning!

och connemaror är otroligt trevliga; du kommer ha stort utbyte av din ponny, det är jag övertygad om =)

medarbetare på djurskydd.ifokus

AusaBausa
0

Grattis o lycka till med din blivande häst

LillaLinn
0

Grattis! Maste bara fraga hur din ridlarare gjorde? Haha

Alma-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#18 Jag är 14 i juni, så lite yngre är jag :)

#19 Tack, ja dem är så grymt fina! Men han är lite speciell, hans framben går lite utåt när han springer ;)

#21 Tack! Ja det får vi hoppas :) Så kul att det är han, var så beredd på att han skulle åka i sommar och att jag aldrig skulle se han.. :O

#22 Tacktack ^^

#23 Ja du, undrar jag också haha! Men hon sa ungefär: Detta är en väldigt stor chans för henne om hon hjälper till med hans utveckling eftersom hon själv kommer utvecklas lika mycket! Vi säljer ju honom för att han inte funkar på ridskolan med sin oerfarenhet och att han stressar upp sig så. Men Alma, hon håller sig så lugn! Sa mamma iaf :P

Men världens bästa ridlärare är hon iallafall! Grym att rida för (gått på strömsholm), hon har hjälpt till med bete och boxplats, det är grymt för jag kommer stå i ett litet privatstall bredvid ridskolan, där det finns en i min ålder, två ridlärare jag rider för nu (en av dem är hon som hjälper oss) & en trevlig människa till, så jag alltid kan få hjälp och dessutom ha någon att rida ut och ha kul med  =) Min mamma har blivit duktig och har en meterlång lista med frågor, med allt från om vi kan köpa med sadeln till vilken försäkring vi kan ha, foderstaten har vi fått hjälp med också!

Känns så grymt, det jag behöver göra är vad vi ska ha för utrustning och vilken teamfärg vi ska ha! Tycker då han ska ha rött.. Hellst inte förmycket bebisfärger. Vad tycker ni? Flört Har tyvärr ingen bra helkroppsbild, men just nu är han grå. Tror han är avblekbar skimmel.

Diizkmedel
0

#24 Hur gammal är din ridlärare? Hon kanske nämligen gick där med min mamma =) Hon har oxå utbildat sig till ridlärare på Strömsholm (fast hon jobbar inte som ridlärare, hon e flygvärdinna xD)

PeggyTroll
0

#25 oj vilken ändring i planerna. Från ridlärare till flygvärdinna? hihi!

Diizkmedel
0

#26 Haha xD Aa xP

Alma-G
0

#25 Runt 28 år tror jag =) Haha, ja flygvärdinna var annorlunda :P

Diizkmedel
0

#28 Okej, då gick dem nog inte samtidigt :P