tips någon?
vad kan man göra för att inte få stötar så fort man drar av täcket från hästarna när det ät kallt? finns det något att göra?

Jag får inte stötar alls…
Men det beror nog på vad täcket är gjort i för material, och hur statiskt ladad du är…
Täcken i bra naturliga material borde inte ge lika mkt stötar.. Annars vet jag inte riktigt… Handskar?

Jag får jämt stötar när jag borstar Maggan…
De e ju inte så kul. =/

Jag får bara stötar av vissa fleecetäcken…

E_hjo, du har inte plast eller syntet-borstar då?

Öum… mjo…
Kanske skulle skaffa natur istället! =)

men vad kan jag göra?
tor det finns antistatiskt tvättmedel..!
Och sen lärde min mamma mig att man kan ta sköljmedel och blanda med vatten och duscha på tyget med vattensprutare. Om man skall ha till häst får man ta parfymfri och för sensitiv hud :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Det kan ev hjälpa att jorda sig själv, dvs ta i en metallbit som har kontakt med marken (tex ett vattenelement) Fast med tanke på att det förmodligen är täckets fel och inte ditt så är väl det bästa att använda sköljmedel när du tvättar täckena (har för mig att det ska hjälpa) annars tror jag inte det finns så mycket man kan göra….
Har aldrig fått en stöt när jag hållt på med häst/täcke =P
Joo flera ggr när jag flummat med el-tråden på hagen 8D
fleece täcken är värst.jag får stötar jämt av om.

det täcket jag syftar på är ett fodrat regntäcke, mamma får ta av täcket hädanefter då det är hennes pålle.

#12 fodrat med fleece? jag får stötar när jag borstar pållen med fleecejacka därför har jag bojkottat alla stalljackor med fleece i.

13# det är inte fleece. vet inte riktigt vad det är för material