Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 402 ggr
bebbe
0

Varför byta alias

Hej, jag tycker det är tråkigt att en hel del har bytt alias, det är ju skoj om man känner igen er från andra forum.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Faxlin
0

Det kan finnas lite olika anledningar tror  jag. Själv har jag ett helt annat namn här än på någon annan sida. Började med mitt vanligaste Alias när jag började vara här. men sedan avancerade jag och startade min egen sajt på i fokus så då ville de att man använde sitt eget namn.

Så där är anledningen till mitt namnbyte i alla fallSkrattande

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kiara
0

Jag vill inte heta kanelbulle längre

Faxlin
0

#2 Kanelbulle, det var väl lite sött. ;-)

Audiatur et altera pars

jen
0

lät lite fjantigt kanske med mitt gamla smeknamn  (busan) bara för att jag skämtar mycket …..så jen = förkortning på jennie kändes mer okej..

gejsa
0

Jag heter Gejsa överallt tror jag. Fundersam

Texas
0

Hej! Jag heter Gea på hästnet, men Texas här och det var inte av nån speciell anledning :)

Wanilj
0

minns inte vad jag hette på hästnet då jag var där en så kort tid!:o)

davidia
0

jag har samma namn här som på hästnet.

[slo]
0

slo är vad jag kallar mig nästan över allt annars, sen länge och av okänd anledning ;o)

CBA
0

Jag gifte mig i våras och fick ett efternamn till och la då till ett B till mitt alias Flört

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Kiara
0

#10 Jag behöll mitt efter namn utan tillägg och han har sittOskyldig

CBA
0

Jo alternativet var det oxå men barnen har båda våra efternamn (B.A) så för att göra saken "enklare" så tog jag makens efternamn som mellan namn.

Jag skriver aldrig ut hela hans efternamn utan kortar ner det till ett B…jag heter fortfarade det jag alltid gjort i efternamn…likaså barnen, dom har mitt efternamn som huvudnamn då det är ett ovanligt taget namn som bara min släkt heter.

*ehh* rörigt eller Skrattande

Mvh CBA

Kiara
0

Jag har också ett ovanligt efternamn det är 12 st med det efter namnet och min morfar som tog efternamnet hade samma efternamn som min man har. Barnen har bara mitt, efter namnet finns i Norge och USA också men dom är vi inte släkt medOskyldig

CBA
0

Jag hade hetat Andersson om inte min farfar hade tröttnat på att vara trapphusets brevbärare. Av 12 lägenheter hette hälften Andersson så stackars brevbäraren la allt i samma låda Fundersam

Mvh CBA

Kiara
0

Jag bytte till min mammas flicknamn för att slippa ha samma efternamn som min brorSkrattande

CBA
0

Flört *pekar med fingret på näsan*

Det är inte bara fördelar med att ha ett udda namn….folk kommer inte ihåg vad man heter, kan inte stava det rätt (trots uppvisandet av körkortet), kan inte uttala det rätt etc etc…

Min mammas flicknamn var Eriksson så det hade kännts trist att byta till….mormors var Svensson….bara en massa vanliga bondnamn Glad

Mvh CBA

Faxlin
0

Nepp absolut inte bara fördelar med annorlunda efternam. Jag får brev med de allra konstigaste efternamn tryckta på. *suck* hur kul är det att få brev adresserade till Åsa Tasklin, Faslin ja till och med vasselin har jag fått heta. Hmm, kan inte förstå. Är Faxlin så svårt? Men gifter sig gubben och jag får han ta mitt namn för jag bara vägrar att heta som halva telefonkatalogen (Andersson).

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Kiara
0

Jag hade en arbetets kamrat som en ringde och frågare efter han frågade efter "Bajsamögligt" så illa är det inte med mitt efternamn det är egentligen inte alls krångligt lite fel då ock då men vad ska man annars skratta åtSkrattande

Faxlin
0

Skrattande

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jag hette Svensson som ogift.

Sandra
0

Jag kan inte hitta en enda fördel med att heta Fast i efternamn som jag gör… jag hatar hatar hatar hatar det…

Det värsta jag vet är när folk gör sig roliga över mitt namn. För det är inte ett dugg roligt…

Men Åsa vi kan byta efternamn du och jag för ditt va häftigt! =)

jo
0

Har fortfarande samma alias som på hästnet .

Mandysan
0

Jag hette räddis på hästnet men mandysan på alla andra forum… Så det fick bli mandysan!

Wanilj
0

Jag avskydde mitt efternamn när jag växte upp… Idag är det bara kul då det endast är jag, mina barn samt mina två syskon och far som har det!!! Så vi är sex personer i hela vida världen som har detta namn!!Räcka ut tunganSkrattande

*L*
0

jag är kvar med samma namn om ifrån hastnet men annars kallar jag mig lillygull på nästan alla sidor

Faxlin
0

#21 Tack för att du tyckte om mitt efternamn. Men det är inte roligt att stava namnet för alla man pratar med och ändå kommer det fel namn på sakerna i brevlådan. Glad

Faxlin är ett taget namn, min mamma och pappa bytte när jag var liten, av någon anledning var de inte nöjd med det förra. Enligt dem ville de ge oss barn ett bättre efternamn som inte var så svårt. Allt för att vi inte skulle behöva stava namet varje gång. Hmm, slog lite snett i namnval bara. Skrattande
Fast det är klart det är kortare än Mattikainen.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars