Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2289 ggr
Zaphix
0

Öronluva..

Jag brukar använda en öronluva på Stor vid ridning när det regnar, han gillar inte alls att få vatten på öronen. Så för att man ska slippa hans klagande (grymtningar, suckningar och huvudkastningar) så behövs alltså en luva.

Men dilemmat är att man då måste ha tränas. Jag rider för det allra mesta med repgrimma, och har inte hittat något bra sätt att sätta fast luvan då..

Så jag vill ha tips på hur man får luvan att sitta med repgrimma. Finns ju inget bra nackstycke och inget pannband att sätta fast den under då..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

viktoria91
0

finns öronluva på börjes som man knyter fast "under hakan". =)

Elshira
0

Precis, det finns många som man knyter under käken, bara att kika runt lite eller höra med närmsta ridsportbutik/granngården så kan de med största sannolikhet ta hem en åt dig =)

Har du redan en som du kan "göra om" så kan du ju gå till en syaffär och köpa ett tunt snöre i matchande färg och tvinna till knytningen själv ^^

Hakuna matata!

Zaphix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var smart. Har ju en man kan sätta fast snöre på, så behöver inte köpa en till. Har till och med brunt snöre hemma som matchar. :)

Men sitter den bra då? Så hästen kan ruska på huvudet utan att den far av?

Min och Dackes blogg

Elshira
0

#3 Om inte hästen bokstavligen talat står på huvudet eller kliar sig ordentligt så sitter den kvar :)

Hakuna matata!

Zaphix
0

#4: Man vet aldrig med den här hästen.. ;)

Men ska testa och se idag, borde ju fungera. Kanske kan knyta fast i repgrimmans nackstycke också..

Min och Dackes blogg

sahara86
0

En tofs eller klämma i luggen för att "skärmen" ska sitta fast framtill, sedan i nackstycket eller med hjälp av snören.

Zaphix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev snören i luvan till nackremmen.

Mycket söt i små röda rosetter.. :)

Min och Dackes blogg