Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 5350 ggr
bebbe
0

Prisskillnad på stängselmaterial

Elband: 12mm 200m Hööks 119, Börjes 85, Granngården 225, Distansisolatorer 10pack:Hööks 69,Börjes 39, Granngården 66  Repgrind: 3 m Hööks 198, Börjes 109, Granngården 139.  Lite att tänka på när ni handlar. OBS det är exakt samma prudukter från alla ställena.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Molla
0

Visste att det är prisskillnad, men oj vad mycket! Det ska jag verkligen tänka på när jag sättar mina nya hagar!!! Tack!

ThunderClap
0

Börjes har verkligen super priser!

Trodde inte att Hööks skulle vara lika dyra som GG…

Elshira
0

#2 Instämmer helt!

Hakuna matata!

Cicci31
0

Har alltid handlat stängsel och tillbehör på Granngården.

Elshira
0

Ska man handla elband kanske man kan åka till Hööks istället, men för mig som inte bor vid Börjes blir väll frakten säkert minst lika dyr =/

Hakuna matata!

Tarragona
0

Du skriver att det är exakt samma produkter
Menar du att det är samma kvalite också.
Eller menar du bara att det är samma mm och längd?
Många skiljer ju sig mkt i kvalite ljusbeständighet och kvalite på ledaren.

Cicci31
0

#6 Det tänkte jag också på, därför jag köper stängsel på Granngården för att de för det mesta är bättre kvalitet på deras produkter.

Elshira
0

#7 "Granngårdens" stängsel är ju inte bättre, det beror ju helt på vilka tillverkarna är - om de är uv-beständiga osv. Hur många ståltrådar är det osv.

Jag utgår från att TS jämförde samma produkter av samma tillverkare, men så kanske inte rä fallet?

Hakuna matata!

choko
0

Det är inte samma kvalite på Börjes elrep,
har sett sånt och ledartrådarna håller inte alls som på bättre kvalite.
Köper hellre willab på Granngården än märkeslöst stängsel.

Cicci31
0

#8 Ja, självklart beror det på vilken tillverkare det är och det jag har sett så har dom inte samma tillverkare och kvalitet.

niare
0

jag köper på hjula och mitt håller skitbra, ibland är de dyraste inte de bästa bara för dom har en viss tillverkare ;)

choko
0

#11 Dyrt är inte alltid det bästa men oftast.
Man brukar få vad man betalar för.
Själv har jag alltid handlat billigt på granngården (rea) 
tex på hösten.

Elshira
0

#11 och #12 hur bra är bra i era ögon? Här hemma har vi haft det mesta från willab och nästan hela staketet (bortset från mindre utbyten) är fortfarande hela och fina efter 15 år, och hänger med i.af något/några år till.

Däremot köpte vi något "random" märke till de utbytta ställena och de är trasiga där de sitter fast i isolatorerna efter ca 3-4 år bara. De går dessutom inte att spänna utan att de går sönder (till skillnad från det från willab).

Nu är ju inte bara willab bra utan flera märken, men jag vill bara poängtera att bra saker håller i minst 10 år, samma med vårat trästaket som höll i 30 år innan plankorna byttes, stolparna står fortfarande. Så jag tror det lönar sig i längden att använda sig av märken man vet är bra även om givetvis kan ha tur ibland. Man jag skulle då inte chansa, pengarna kan jag chansa men arbetet att sätta upp och sedan behöva byta ut allt… Nej tack xD

Hakuna matata!

choko
0

#13 Bra i mina ögon är willab som jag köper
håller säkert i 10 år men jag har bytt lite tätare
mest för att det är snyggare när det är vitt och rent i början.
Har aldrig väntat tills ledartrådarna är av.

niare
0

Med  tanke på priset jag ger och håller minst 5 år, leder jättebra så jag är villig att byta ut de var 5 år för priset som jag ger, men sen måste man ju underhålla sina staket ;)

Elshira
0

#15 Fast om jag ger det dubbla priset och det håller mer än dubbelt så länge så måste det väll ändå vara en precis lika bra affär?^^

Givetvis måste man ju spänna upp banden efter en vinter med mycket snö, men jag slipper gå med rullar och sätta upp ett helt staket en eller två gånger mer än dig. Och har man många hagar eller stora beteshagar så är det ett enormt arbete.

Hakuna matata!

bebbe
0

Nu vet jag inte om distanserna och grindarna är av samma märke som Granngårdens, men banden är exakt samma, nämligen Foga

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Cilla89a
0

Vi beställde allt vårt stängselmaterial (utom stolpar) från Börjes när vi flyttade till gården -05 och det står lika bra idag 5 år senare, dock börjar det bli dags att byta gummibanden vid insläppet, gummibanden och handtagen börjar bli slitna nu, men 5 år på nacken är inte fy skam.

Medarbetare på Dressyr.ifokus