Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 807 ggr
gejsa
0

Usch så tragiskt!

Jill_Niss
0

Neeej, guuud vad hemskt! Gråter

gejsa
0

Ja, sånt där händer ju ibland tyvärr. Mycket tråkigt när det väl händer.

E_hjo
0

Å fy vad hemskt…. =´(

Alex
0

Fy vad läskigt. Tycker inte om att de hade lagt in en bild på det.. Kan ju inte kännas så kul för ägaren/kusken..? :/

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

MinnaA
0

jag var där bara en stund innan. kollade på en häst i lopp 6 som jag känt sen han var ett litet föl men vi åkte efter han startat. usch vad hemskt det är när hästar dör för vårat nöjes skull! blir så ledsen!

steffy
0

Gråter

Snuttan2
0

Fast de flesta travtränande travhästar på toppnivå är inte välmående hästar… Utan penga-maskiner.. Var och kollade i ett travstall som jag håller på att få jobb i, och det finns ju anledning till att alla sitter och masserar, linimentar, smörjer, har BoT utrustning, lindor och allting på alla hästar och att musklerna står och krampar på dem…

wewwa
0

Neej, usch vad hemskt.   Gråter

Mangis
0

#7 Du tror inte att samma gäller för dressyrhästar, hopphästar, galoppörer o.s.v.? Många hästar på toppnivå skadas tidigt i sin karriär, främst på grund av de stora fysiska påfrestningarna men även den ensidiga träningen.

Snuttan2
0

Till viss del, men inte alls till samma del.

Kan vara för att man inte anstränger de fullt så hårt och absolut inte på så unga hästar… Den som stod och krapade med musklerna för att tvinga kroppen till att slappna av var tre år, enligt hon jag pratade med, en av Svergies bästa tre-årsston. 

Jag kan ju bara prata efter mina egna erfarenheter, och där är det inte alls samma sorts skador och behov av allt behandlande i varken de kända stora hoppryttares stall jag varit eller dressyrryttares.

jen
0

fy vad otäckt Gråter

undrar vad som hände egentligen?

lisette
0

snuttan, hur tror du att elitidrottsmän tar hand om sina muskler?

Snuttan2
0

Jag tror att många elit-idrottare inte är särskilt välmående inom människor heller.

Men det är ju ett val de gjort.

Hästarna kan inte välja om de vill träna sina kroppar så ohälsosamt, utan deras naturligt framavlade välvilja till att göra saker utnyttjas bara..