Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 2494 ggr
lisette
0

hästar omhändertagna!

det är hemskt att det ska få gå så här långt för våra stackars djur…  länk till artikel, bild på häst med otroligt långa hovar. VARNING!

men, jag måste säga att det verkar vara snabba ryck med omhändertagning av de två hästar som näms lite längre ner. BRA!

Elshira
0

Shettisens hovar var det värsta jag någonsin sett - inte ens skräckexemplena på diverse hemsidor är ens i närheten…

Men jag funderar bara över hästen med bockhov, det måste ha gått att åtgärdat (om än med en något krävande behandling?). Vi har haft en ponny som var felaktigt verkad (med flit) så den var bockhov, är inte helt återställd idag men med att verka ner lite i taget stretchade vi senorna.

Sedan hade vi en fölunge som föddes med korta senor i frambenen, men det fick vi åtgärdat genom ett preparat som gjorde senorna mycket mer töjbara än normalt och samtidigt stretcha ett par ggr/dag någon vecka. För övrigt fick fölungen gå med skor på sig som stack ut lite i fram. (Behandlingen var inte srskillt dyr.)

Jag tycker bara att det väll bode borde ha försökt gör a något åt det innan man väljet att ta bort hästen direkt?

Hur som helst är det hemskt… Man tänker sig att dessa saker inte händer i sverige… Usch!

Hakuna matata!

niare
0

såg en häst för nån dag sen med likadana hovar, gick och knackade på och frågade varför inte hästens hovar var verkade, han svarade att det inte gick för hästen blev galen och sparakde hovslagaren i huvudet. jag blev erbjuden att köpa hästen men en anmälan ligger nog på sin plats.

Zaphix
0

Har tyvärr sett såna hovar, eller nästan i alla fall. De var nästan lika långa, men delade i två delar. Släkting till mitt ex så att anmäla var komplicerat, men som tur var togs hästen bort strax efter jag såg den.

Är så fruktansvärt bhur man kan behandla djur så, hur kan man sova gott om natten?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Birke
0

Att människor kan :(

Zabbio
0

Usch.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

AusaBausa
0

Fy fanken vilka hovar!!!!! j-la människor som vanvårdar sina hästar så….

Liiniz
0

Usch, det gör ont i mig att sådant! Hur kan man behandla oskyldiga djur på ett sådant vis, jag förstår det inte! De människorna saknar empati!!!Rynkar på näsan

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

Hannybee
0

Åh fy, sjuukt! Hur kan sånt få hända? Skrikandes

Bra att det gjordes något fort i alla fall…

MissisM
0

:(:(