Betessläpp
Funderar faktiskt på att låta hästarna va ute i natt och låta dom va ute för sommaren nu. Ska va runt 10 + nu iaf ett par nätter framöver. Mat är där gott och om det är två kallblod som fortfarande har en del päls kvar.
Vad tror ni, förtidigt eller ?

här i byn finns det hästar som går ute dygnet runt. de har varit ute några veckor, men de har oxå bamsepäls som dina hästar.
jag tycker det är helt ok. har de något skydd i den hagen de går i nu?
För temperaturen går det nog bra, men har du vant dem vid gräs succesivt en liten stund varje dag?
Annars finns stor fångrisk om du bara släpper ikväll och inte ser till dem förrän imorgon.

Tror inte det är för tidigt, bara dom får ordentligt med mat :)

Dom har gått i den hagen sedan snön försvann så dom är vanda i sin egen takt med gräset. Jag slängde ut en bal hö till dom, men dom ratade den så klart, det gröna goda gräset va bättre. Dom senaste kvällarna när jag skullat ta in dom har jag fått hämta dom och det händer aldrig då den ena är en rikig grindvakt om det blir minsta lilla tråkigt. Så de blev betessläpp idag, här hemma sen åker dom på annat bete i juni !

så skönt för dem(dig)… ;)

Va skönt!! Jag hade verkligen också velat ha mina ute dygnet runt så jag kan få lite semester..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Våra byter till beteshagen nästa helg antagligen. Beroende på hur bra gräset har kommit upp där nere. Men jag tror inte det blir några problem.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Oh vad härligt att kunna släppa ut redan. :)