Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2996 ggr
MissisM
0

För lång för b-ponny

Hej!

Hur lång bör man vara för en b-ponny?

Hästen fyller 4år och ska hjälpa till att utbilda den. Är 161cm lång och väger runt 51-52kg. Gissar på att hästen är strax under 130cm.

sahara86
0

Det är omöjligt att säga hur lång man bör vara för det beror på både på hästens och ryttarens kroppsbyggnad, men jag tycker att du låter alldeles för lång för b-ponny.

Tarragona
0

Som ovan skrivit beror på hästens kroppsbyggnad.
Har du bild på er?

MissisM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild , :p

sahara86
0

Jag tycker det är gränsfall, men ser nu att du bara ska hjälpa till med utbildningen och då tycker jag det är okej. Om det vore köp eller foderponny på gång tycker jag snart att du är för stor.

Tarragona
0

Ser helt ok ut.

MissisM
0

oki

Elshira
0

Jag tycker inte du ser enormt stor ut, jag själv rider en Welsh Mountain på "heltid" och är i din storlek (dock är han väldigt bärig, och de andra i stallet skulle jag aldrig rida på samma vis).

Att bara hjälpa till med inridningen och lite motionsridning går nog alldeles utmärkt =)

OT: Vet du om ponnyns pappa heter "Ekbäckens Savoy", (en Welsh Mountain hingst) för det var väldigt likt!

Hakuna matata!

MissisM
0

Oki :)

Ne har ingen anning om vilka som är hennes föräldrar, tyvärr.

Elshira
0

Den lilla sneda bläsen åt höger och en "mulle ponny"… Bifogar lite bilder på Savoy i.af! Det måste nästan vara han =)

Savoy

Hakuna matata!

MissisM
0

Dom är ganska lika varandra så kanske det :)

Elshira
0

#10 Jag kan nästan sätta min "Welsh Heder" på det - men fin är hon i.af!^^ En riktigt söt ponny =)

Hakuna matata!

MissisM
0

Ja hon är grymt söt och med ett underbart psyke :)

niare
0

tror inte d e några problem har själv en tjej på 164 i samma viktklass på min b-ponny på 126 som vi håller på rida in nu, så tycker de ser bra ut

MissisM
0

oki :)

gotlandsruss
0

det ser helt okej ut!

ja rider mitt russ på 126 ibland enbart skritt barbacka då iof men ja är 170 ja red han regelbundet föut innan han fick problem med ryggen och eftersom han är travponny så slutade ja med det

MissisM
0

oki (: