Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 582 ggr
linasvovvar
0

Kvällsfodra !

Gud va underbart det är att kvällfodra, gosa lite med hästarna och bara stå och titta på dom och höra deras harmoniska tuggande !

Faxlin
0

Måste hålla med dig. Så otroligt avslappnande. Kvälls borstningen och de där sista kramarna innan man stänger och åker hem. Mysigt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bebbe
0

Har precis kommit in från min runda, hästarn sto och låg en del sov andra småtuggade på ensilaget, (härligt ljud )

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Faxlin
0

Japp, mysigt att höra när de tuggar. På något sätt mer avslappnande än något annat ljud.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja, man känner sig verkligen harmonisk när man står där och alla hästarna är inne för natten och dom njuter av maten. Stillheten och tuggandet och stalldoften är så mysig på något sätt. Nymockat och fräscht är det ju på kvällen i alla boxar. Räcka ut tungan

bebbe
0

nu skall även jag natta mig, sov gott

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

natti natti

Faxlin
0

natti natti. Själv blir jag kvar ett tag.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

ska också snart koja. usch vad tiden går.

jen
0

ja, lika skönt som på mornarna när de äter frukost. jag brukar sitta och äta frukost på helgerna till det mysiga tugg-ljudet…

det är verkligen avslappnande.

Faxlin
0

Äter du din frukost i stallet då? Det gör visserligen vi också när vi sover över där. Och visst är det mysigt.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Har aldrig varken sovit i stallet eller ätit frukost där.

Faxlin
0

Då har du missat något. Sååååå mysigt. fniss

Audiatur et altera pars

gejsa
0

tror jag inte. Mycket mysigare att gå och sova i sängen. hi hi

Faxlin
0

Skrattandenehe, man kan ju missa något ju. Själv älskar jag nätterna. Då sover karl och barn och jag får verkligen vara för mig själv.

Audiatur et altera pars

Linda
0

På kvällarna är jag oftast väldigt trött,vissa kvällar är jag nere i stallet och fixar länge andra kvällar in med maten och in till huset för att fixa med iFokus men visst är det balsam för själen att höra en häst som tuggar på hö.

mvh Linda

Wanilj
0

jag tycker att pållarnas dova hummmhumm… är så mysigt när man kommer med kraftfodret!

jen
0

#16 ja, dET låter mysigt. man blir så glad då.

eller när hästen gnäggar och springer fram till grinden när jag kommer. Då bultar hjärtat lite extra.

Jo, frukost äter jag i stallet på helgen när jag har stallet. såå mysigt att sitta och mumsa ikapp med hästarna.

gejsa
0

ja, det är mysigt när hästen gnäggar välkomnande.

jen
0

mm, dom är bra goa våra små pållar

gejsa
0

Visst är dom. Utan dom vet jag inte vad jag skulle hålla på med eg. Antagligen bara sitta och rulla tummarna. Flört

jen
0

a, eller sitta framför datorn här framför forumet Skrattande

gejsa
0

Jo, men det gör vi ju när dom små hästarna är inne och sover sin törnrosasömn i stallet ju. Räcka ut tungan

Faxlin
0

haha japp och tiden de går i hagen.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja det är klart då också. Skrattande

jo
0

Måste bara säga att jag formligen ÄLSKAR att morgonfodra, speciellt på vintern då det är kallt och mörkt, kommer till stallet 07:00 och ger pållarna sin mat sedan tar jag min egna och sätter mig jämte och äter, mörkt,lugnt,tyst ( förutom tuggandet) och SUPER MYSIGT.

gejsa
0

Nej tacka vet jag den varma och goa sängen.Skrattande Fodra får dottern min göra.

...P...
0

Det är ju jättemysigt att fodra! Min häst älskar mat så det är extra tacksamt, hon blir så överlycklig när man slänger in lite hö eller kraftfoder i krubban:D Mysigast på morgonen!

gejsa
0

Vilken häst älskar inte mat? Oskyldig

reddie
0

Eftersom min häst har fritt med hö i hagen så är han mätt och belåten då han kommer in på kvällen och slänger sig inte över maten som de andra hästarna även fast han har hö i boxen. Han vill hellre stå och gosa och bara titta på då jag grejar i stallet. Inte förrän jag plockar i hop och börjar släcka ner så tar han sig en tugga av höet i boxen.

...P...
0

#28 okej, kanske lite lamt uttryckt; hon fullkomligt avgudar mat, det är det hon lever för. Hon är världens goaste, gosigaste,snällaste,mysigaste häst annars, men kommer man emellan henne och hennes mat är man inte längre en vän Flört

gejsa
0

Hå, hå, ja, ja, är det temperament i din häst också? Flört