Har ni sett?! =O
Hejhej.
Har ni sett detta? =O Det var 2 hundar som åt upp sin ägare!!
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,998204,00.html
Jätte hemskt.
/ Sara
/ Sara & Casper

Fy vad äckligt!

fast att avliva hundarna? har han legat död en längre tid så är det klart att hundarna börjar äta på honom.

Ja, det är hemskt men inte hundarnas fel. Som jag förstod det så var han redan död när dom började äta på honom. De stackarna var nog bara hungriga

#2 Att dom avlivade hundarna kan jag ändå förstå då det var de anhörigas beslut. Fast valparna hade de ju kunnat omplacera :(

menade: hoppas bara de inte avlivade hundarna för att de käkade upp honom, det är knappast deras fel att han dog… de gör vad de behöve för att överleva.
elelr hur?
när en hund har smakat blod kan dom bli farlig, dom kan börja bita. speciellt av den rasen dom va av…
varför allt detta tjat om pitbull hit och dit??? det är väl en hundras som vilken annan en golden retriver kan bli lika farlig om den behandlas fel, vilket oftast är problemet med pitbull, dom fräcka killarna köper dom men kan inte hantera det, den erfarenhet jag har av dom så måste jag säga att det är en väldigt smart hund, och att dom hade börjat äta på ett lik är väl inte så konstigt om dom inte fått någon mat, dom har ju instinkter dom med
Det var ändå riktigt äckligt >.<
/ Sara & Casper

#6 kan säkert vilken hund som helst bli…

Att en hund blir "farlig" beror oftast inte på rasen utan fel "behandling". Att det sen är så att många skaffar pitbull o liknande för att dom är häftiga är väl knappast hundens fel. Kan lika bra hända "lugna" raser fast det står ju oftast inte vad det var för hund då och blir inte samma rubriker som med pitbull.

Tyckte också att det var lite synd att behöva avliva dom stackarna. Valparna fick tydligen gå samma öde med.

Urk… =/

vem sjutton var det som berättade för mig om ett par som gjort slut där gubben hade tryckt bajs i kvinnans ansikte och tryckt kvinnans ansikte mot hunden. hunden hade bitit henne till oigenkännlighet.
#13 Det var inte alltför långt ifrån där jag bor, står om det här. Men tycker inte alls om vinklingen Aftonbladet ger.. "Hetsade hennes egen pitbull mot henne" Inte en chans att han kunde ha lyckats med det. Hunden var 8 år och hon hade haft den redan som valp. Faktum var att mannen hade kommit in och börjat bråka (kletat avföring mm) varpå hunden hade börjat visa hotfullt beteende och sen hade mannen tagit tag i kvinnans huvud och slagit det mot hunden så han hade bitit. Rätt så självklart tycker ju jag att hunden egentligen ville åt mannen.. Vilket absolut inte har något med rasen att göra, att gå in i försvarsposition för att ens ägare blir misshandlad skulle i stort sett alla hundar göra! Den som skulle göra något sånt mot mig skulle troligtvis inte gå härifrån utan skador.. Och då har jag ändå en vallhund, som över lag har väldigt hög "bit-tröskel".
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Hittade den bättre versionen av det hela, som ägaren berättat själv efteråt. Men varnar för lite mindre trevliga bilder..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

varför inte? hon luktade annorlunda mot vad hon brukade göra. det var säkert dessutom en pressad situation när hunden bet av vad man kan läsa från artiklen. har hört om flera hundar som attackerat sin ägare efter många år tillsammans, så det går nog ska du se.
på nyheterna hade de sagt att hunden hade tytt sig mer till killen än tjejen…
men det är ju svårt att veta iofs.
#3 tänk om du skulle adoptera en av dessa hundar och du inte visste detta som hade hänt och du då frågar något av deras bakrund, och dom som ska ge dig hunden säger nä han tuggade bara sönder sin förra döda ägare. skulle du fötfarande vilja ha hunden då…
#7 dom är oftast mycket lättare att hättsa för att dom har avlats på detta viset inan det förbjöds… jag älskar igentligen denna hundrasen och tycker dom är ur söta och hel goa, men samtidigt skulle jag inte vilat ha en hund som käkat upp sin förra ägare.. :)
Vissa raser har lättare att utveckla ilsket beteende. Det är pga det som vissa raser har avlats fram. Tror inte många vaktbolag skulle ta med en pudel på vaktrundorna.
MEN naturligtvis är det uppfostran och lydnad som gäller för alla raser. Har själv råkat ut för en ilsken sällskapstax som helt klart var fel uppfostrad.
Sara
#16 Okej, det var inget jag hade hört.. Tänkte inte på att de kanske hade bott tillsammans under större/hela delen av hundens liv.. Så då är det klart att det hade kunnat vara riktat mot henne. :) Men det är ju fortfarande pga situationen och inte hunden..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#18# Tror ärligt talat inte att ett vaktbolag skulle ha en pitbull heller. *ler*
#18 Ilsket beteende tycker jag är fel uttryck. Skarpa brukshundar, däremot, som har lättare inom skydds. Dessutom med ett respektingivande utseende, och det är där flera raser faller bort. Även om det gick att träna en pudel till precis samma sak så har ju de flesta lite mer respekt för schäfer, dobermann och rottweiler t.ex.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag har en staffe! :D Jag tycker iallafall att det var fel att avliva hundarna - dem åt säkert på honom för att dem var hungriga.

#17 De skulle aldrig säga sånt men nej skulle nog inte vilja ha dem då. Men valparna kan ju ändå kanske ha fått en chans, beroende på hur gamla de var iofs (det framgick väl inte). Men hundar som omplaceras får ju gå igenom ett mentaltest innan de placeras ut i nya hem om det går rätt till…