Hittade ett foto!
Har glömt att visa min Gobban hur han ser ut eg. Hittade detta foto taget en sommar för några år sedan. Fint va? *ler*
Jättefin!

Är det bara jag som inte kan se Gejsas bilder?
Gejsa kan du inte lägga in bilden som vanligt oxå? Lika på hopptråden. Snälla *blink blink* ;-)

Nu såg jag den :)
Vad är det för häst? Stam?

Åhh tack! Vilken stilig pojke! =) Stam?

ha, ha nu blev ni allt nyfikna va. Fast jag har skrivit det så många ggr. Pappa är Eminent mamman är fullblod. Honom fick jag ju gratis skulle slaktas när han var nästan 15 år gammal. Var oinriden osv.

Men jag har inget minne juh :p
Varför skulle han slaktas?

För att ägaren inte ville ha honom kvar. Och ingen vill köpa honom inte ens få honom gratis. Han var helt omöjlig och inte mycket hanterad. Oskodd och oinriden som väver vad ger man för en sådan häst? *ler* Det var bara jag som var dum nog och chansade vilket jag aldrig ångrat. Fast han har rest sig upp och vi ramlat baklänges båda två en gång. Det var ju första och sista gången han gjorde det. Nu är han ju 22 år och fostrar mina unghästar, rids och lever livet. Är som en 5 åring själv. Equterapuiten hittade ju inget fel på honom alls. 

Jag tror på sen inridning, bättre att rida in sent än för tidigt. :) Iofs kanske man ska hantera dem lite innan ;)

#10# Ha, ha snuttan du är rolig du. Ja, nog blev det sen inridning alltid. 15 år gammal bara. Rena rama fölet nästan. haha

#9# Glömde det var 2 vintrar sedan jag red ut med Sorro. Han var alltså bara 2 år då. Nu är han ju 4 år. Ska ridas in till våren.

såg inte första gången du försäkte men sen såg jag ! :P
men han är otroligt söt iaf ! :P

vilken solskenshistoria Gejsa, vilket jobb du måste lagt ner. berätta gärna lite mer om eran tid tillsammans, om du har lust att dra det en gång till för en som missat det helt :)
Snuttan2: jag tror också att det är bättre att rida in en häst lite för sent än för tidigt. tror faktiskt aldrig riktigt det är för sent att rida in/utbilda en häst. vet en arabhingst som dom körde in när han var 18 år utan problem, fränt va ;)

Araben jag snor ifrån hästägaren nu belv kastrerad och inriden som 10-åring :P Är runt 19 nu och väldigt fräsh!

#14# Ja, visst har man lagt ner mycket jobb på honom. Det tog flera år innan han vågade vara i stallet själv osv. Vet inte vad jag mer ska skriva……han är väldigt speciell häst för mig iaf. Går efter mig som en hund. Folk i stallet säger att han ser upp till mig för att han gillar livet nu.
Jag körde också in honom för ca 4 år sedan. Men slutade för att när han blev osäker började att backa. Lite otäckt när man har diken omkring sig. *ler*

Ser himla fin ut =)

#17# Tack! 

just nu håller en jag känner på med att rida in en valack på 17 år. hon har hanterat honom sen i somras (va helt ohanterad innan) och har börjat rida in honom nu i vinter. det är så synd på en så otroligt fin häst.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Gud vad fin han är…*dreggel* Jag älskar fuxar med bläs…

#20# Ha, ha kul att höra att flera tycker han är fin.
#21# Lustigt, idag kom en häst som var identisk till utseendet med han till stallet…(Hästhandlarhäst) fast det var ett sto och hon var mindre… Men samma nyans och bläs…

Jättefin ju!!! =)

#22# Menar du som min häst eller? Syns bilden nu. Själv ser jag det inte längre. Mysko.