Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 505 ggr
Scandi
0

Behöver hjälp med......

Scandi
0

Vad jag kan skriva för projektarbete.. måste besätma mig till nästa vecka..:( har funderat på dödhjälp o om den kliniken dignitas lr va den heter.. går omvårdnad.. ngn som har ngt bra tips!!!???:)

Maja
0

Jag har samma problem och tänkte ju precis skriva och fråga.. XP Haha.. Jag ska i alla fall åka till Irland (skolan betalar) men vad ska jag skriva om?! Vi är två (möjligtvis tre) tjejer som ska arbeta tillsammans och vi går sam-sam.. :P Några idéer? :)

Dödshjälp låter ju som ett bra avsnitt att skriva om.. :) Intressant och givande!! :) Hmm.. Om du går omvårdnad så låter det ju bra!! Går du i åk. 2 alltså? :)

Scandi
0

hm.. ja d är skit svårt..!!vet inte alls vad du skulle kunna göra..hmm:::S  några fler som har idéer?? jepp jag går i 2:an

Maja
0

Men måste ni lämna in det redan nu? :P Vi har fram till Maj eller något sådant på oss.. :)

Scandi
0

mmm vi måste lämnad nästa vecka :(

fridak
0

mitt är klart! jag går ju tredje året på NV. Gjorde en hästväggalmanacka med fakta. det är bara rapporten och redovisningen kvar. men mitt tips till er är att ta ngt ni tkr är kul, el tror kommer bli kul. och gör "grundarbetet" rätt noggrant, det där med idéskiss, projektplan, samarbetsavtal osv. jag och kompisen var tvungna att skriva om idéskissen 2 ggr, projektplanen 1 gång och samarbetsavtalet 1 gång. om ni behöver sponsorer så fixa det tidigt(vi lyckades inte med det trots att vi började med en gång). och skjut inte upp arbtete i sista minuten, det kommer ju en massa andra saker under tiden och då har man helt enkelt inte tid för att göra projektarbetet på 1-2 veckor. är ni tvungna att skriva loggbok? gör det noga, direkt efter ni arbetat lite med projektet och skriv rätt mkt och flumma ut. loggboken är till stor hjälp vid rapportskrivningen.

Maja
0

#6 - En väggalmanacka var ju en superbra idé!! :D Vi skulle ju kunna sammanfatta Irland i den.. Historiska platser och annat kul!! :) Jo, loggbok ska skrivas!! :)

Vad för slags sponsorer hade ni? :)

fridak
0

#7 vi hittade inga sponsorer, fick betala tryckningen själva men vi hittade ett tryckeri som var rätt billigt så almanackorna kostade i snitt 75 kr styck tror jag. vi fick en mer än vad vi beställde och den stod inte heller med på räkningen, men det höll vi tyst om. har ingen aning om det var medvetet el omedvetet från deras sida men vi frågade dem först om sponsring så det kanske var ett litet sponsringsbidrag från deras sida, vem vet? men jag tror mest att de gjorde ett misstag. ni kanske ska tänka på att ha en mindre bild också, en massa text kan se rätt tråkigt ut och då lockar ju inte det till läsning precis. vi målade bilder på hästar själva och det går ju att diskutera resultatet…ni kan ju också ha UF-företag, det verkar som att de flesta företag blir mer intresserade av att sponsra då, iaf här omkring.

Maja
0

#8 - Haha.. Oj, jag läste nog fel då.. ;) Trodde ni hade fått sponsorer.. ;) Joo.. Men det är fortfarande ett bra förslag!! Jag ska tänka på det!! :)

Annars så har vi tänkt att göra någon slags bok om Irland med lite blandade saker.. :) Recept på irländsk mat, fakta om landet m.m. :)

Zadeira
0

*ryser* projektarbete… Mitt blv så innihelvetes misslyckat att jag sket totalt i det och fick ig, trots att jag valde det jag var mest intresserad av… Men, fick iallafall träffa min största idol och intervjua honom i enrum, synd bara att det inte blev nåt projektarbete.

E_hjo
0

Vem är idolen???? =P
hihihi =)

Alex
0

Juve - Varför just Irland? Jag har två kompisar som gick sam (fast med inriktning natur och friluftsliv) som åkte till Island när de gjorde projektarbetet.. Gjorde ett om hur de försörjer sig där och så.. På hästgårdarna bl.a. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

#12 - Hehe.. Joo.. Våran lärare har ett utvyte just med Irland, så det är Irland det får bli.. ;) Haha.. Fast jag vill ju hellre till Island, men dit får ajg åka någon annan gång!! ;)

fridak
0

hur går det med funderinagrna på projektarbetet? Själv ahr jag redovisning av mitt idag om ca 2 timmar och 40 min