Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 491 ggr
Wanilj
0

Börja rida igen???

Någon här som har koll på när man kan börja rida igen efter att man fött barn? Jag har sökt barnmorska men utan större framgång så nu hör jag med er här ute… visst ska det kännas bra men är det ngn som vet… vill ju inte få ngr problem med "de nedre regionerna"!

Snuttan2
0

Tror det var en artikel om ridning före och efter födsel av barn för kvinnor och ridning i tidningen som kommer ifrån Ridsportsföreningen i året som var… Har du kvar dem kan du ju leta där och se vad det står :) - Var iallafall säkerligen om ridning före födseln, tror det även stod lite om efter…

Annars kan jag absolut noll själv.

Linda
0

Du ska nog vänta åtminstånde tills avslaget har försvunnit samt att du känner dig pigg.

Jag red ca 2 månader efter, men ca 6 veckor minst brukar de råda.

Wanilj
0

jahaaa…. ok…

f..n jag är ju så jätte ridsugen redan ju!!!!! fast med tanke på hur det klonkar om mina fogar så är det nog inte så bra…

Jag har blivit erbjuden att få rida en stor pålle här hemma lite sen och vill så gärna få testa honom…

Mangis
0

Malin B började väl rätt tidigt? Annars vet jag en tjej som skrittade redan efter en vecka. Själv har jag ingen erfarenhet.

DojoKelder
0

inte för att det har med tråden att göra men… VA KUL ATT SE DIG WANILJ!!

Wanilj
0

#5 va kul att man uppskattas! det är roligt att vara tillbaka igen!Glad

Rita-S
0

jag skulle gissa att om du kan ha sex kan du rida ;) Dom brukar väl prata på vänta med sex 6 veckor typ, och äfter det kan man tuta och köra när man vill?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

lisette
0

heej där!

du är ju inte klok som vill rida än… ;)

gejsa
0

Hej på dig Wanilj. Skönt att höra att ni mår bra allihop.

#8# Vad då, det är ju mysigt och avkopplande att rida oftast.

Tarek
0

jag fick en redig utskällning på akuten när jag kom in efter en avåkning tre veckor efter att min andra son va född. Men jag hade tur edtersom bäckenet fortfarnade va mjukt så det blev inget brott. Minst tre månader tar det innan bäckenet stabiliseras sa doktorn till mej då så tre månader skulle man vänta med att rida enligt honom.. Låter lite långt tycker jag, men man behöver ju kanske inte slänga sej upp på en nyinriden unghäst efter tre veckor iallafall Räcka ut tungan

Lycka till och grattis föresten…. kram Anna

Wanilj
0

#10.. oj då!!! tur att det gick bra! 3 månader låter ju enormt långt… men jag tänkte rida på snälla hästar i början:o)

Kram tebax!

CBA
0

Till mig rådde dom 3 månader innan jag fick rida igen.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Terrierlina
0

Allt måste ju bero på hästen och på hur man mår….?? eller?

Kratern
0

Jag började efter 6 veckor. Det är ju helt individuellt. Visserligen sprack jag "från öra till öra" men det läkte ju rätt snabbt.

Rita-S
0

:S!
Skall man värkligen våga få barn!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

lisette
0

ja det undrar ju jag med här… *9 veckor kvar*

gejsa
0

#16# Ha, ha lite sent att komma på det nu va lisette.

lisette
0

hmm ja det är väl det. ;)