Charles Owen Wellington Classic/Professional
Jag funderar på att köpa någon av de hjälmarna. Men kan inte bestämma vilken! Så vad tycker ni om de, för/nackdelar? Vart beställer man de billigast? Nån engelsk webshop? Jag tänkte prova ut i butik och sen beställa. Så behöver hjälp med vilken storlek det ska vara, för det finns ju inte 57,58 osv i England?
Tacksam för all hjälp! 

jag har en, bästa hjälmen jag haft, jätteskööna är de!
nackdelar är väl att de fort blir solblekta…
sen ska man ta en storlek mindre än vanligt, för de töjjer ut sig efter ett tag.
det där med storlekarna är jag osäker på.. men i min hjälm, som är strl 55, står det 6 ½.
vet inte om detta kanske är något med storlekar?
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Här, Oberon Equestrian, köpte jag
min Charles owen. Du har de vanliga storlekarna 56/57 mfl. Jag betalade lite drygt 1400.- inkl frakt (med det beror ju på vad pundet står i för dagen). Jag betalade med kort och det tog ca 5 arbetsdagar att få hem hjälmen. Jag funderar allvarligt på att beställa en ny hjälm därifrån eftersom jag bör byta ut min nuvarande….
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Tack!
Nu har jag provat de i en butik och kommit fram till att jag vill ha en Charles Owen AYR8 i storlek 57 / 7. Så tror att storleken är 7 i England. Vill gärna ha tips på webbshopper i England som är bra och seriösa.
#3 Hur gjorde du för att beställa? Vad behöver man uppge för att veta att den kommer till Sverige? Det var ju väldigt billigt om frakten ingår 
Du beställer precis som från en svensk sida, men man får bara läsa lite noggrannare eftersom allt står på engelska. Det är bara att göra som det står!
När du fyller i din adress så skriver du i rutan "Country" självklart: Sweden.
Lycka till!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se