Solon var så duktig!
Bestämde mig för att tömköra lite igen och börja om på inkörningen.
Efter flera veckor utan att ha gjort något alls, och inte mycket gjort innn dess heller, selade jag på och fäste honom vid skaklarna (bara två skaklar med en pinne emellan så att det blir ett U ) fumlade en massa, tog säkert 10-15 minuter att få rätty på det. Han stod som ett ljus utan att behöva hålla i honom ens :) (fast hade förståss koll på att nå tömmarna om jag skulle behöva)
Ger oss iväg och jag räknar med att han ska reagera lite på ljudet v metall som släpas i grus, men han vidftar på ett öra bara och skrittar lugnt. :D Tog ''långa rundan'' runt Åvägen. Ca 6km. Han gick fint precis hela rundan. Mötte bil men inga problem alls, provade att trava lite (okey, grisepassa, han travar inte..) och sakta av, göra halt m.m. Allt går klocxkrent!
Så ser jag ett däck och tänker att han kan ju få släpa lite på det, känna tyngd i selen.
Okey, säger Solon och skrittar på som om inget konstigt hänt alls, med däck och allt.
Helt underbart :)
Om en vecxka ska en kompis komma, vi tänkte spänna för sulkyn för första gången :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Härligt!:)
Fin han är! riktigt härlig färg!

vilken skillnad det har blivit på honom sen du köpte honom! =)
hoppas på bilder när ni spänner för honom, han verkar ju lugn och fin så det ska säkert gå bra.
Ja, riktigt kul!
#2 Ska försöka ta bilder :) Han har fallit ur lite nu på våren, men dt tar han nog snart igen :)
Han blir bara finare och finare! :)
Kul att det går så bra! Islandshästar är allt bra underbara, va? ;)

känner mig lika stolt som dig idag=) tömkörde min på väg idag och hon är knappt tömkörd, nyinvand med skygglappar och knatade på på vägen som om hon var en gammal körhäst trots mötande bilar som hon knappt ser pga skygglapparna=)
Visst är det roligt? :)

#7 man blir så stolt=) längtar tills senan är läkt, om den nu gör det, så man kan sätta för vagnen=)
Åh, jag önskar jag kunde göra sånna framsteg. Men min herre verkar tycka det är helt oförståligt med att svänga höger och vänster.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
så söt han er och duktig er hästen och du med