Medryttarkosnad
En undran, är det dyrt med 92:50 kr /gången som medryttare?
Stallet ligger i sthlm, med busshållplats utanför gården, bussen går minst 1 gång/timmen, stor upplyst ridvolt och rundkorall. Ok ridvägar.
Fint stall med uppvärmd fikarum och toalett.
Ingår att mocka/fixa höpåsar och vatten (tar max 15 min).
Hästen är medelutbildad, lyssnar bra på ryttaren och är framåt och arbetsvillig.
Det brukar väl vara lite dyrare i Stockholm och du verkar ju ha tillgång till det mesta, så det tycker jag verkar ganska rimligt. Men varför just 92,50:- eller har du bara slagit ut en större summa per gång kanske.?
#1 Ja det är utslaget totalt på ett år. 2 gg i veckan á 800 kr månaden.
Tycker det verkar vara en helt ok prisnivå.

Jag skulle säga att det är billigt för stockholmspriser på häst som man får göra annat än rida ut på och som är utbildad.

Tycker också att det är biligt för att vara Stockholm, hörde för flera år sen att de flesta tog 100:- per gång.
Hade nämligen en som var och provred min häst igår och efteråt när vi pratade så tyckte mamman att det vra lite dyrt.
De visste priset redan innan de kom.
Om man räknar med stallplats, foder, hovslagare och försäkring så blir hans dagskosnad 98 kr. Då är ju inte medräknat om han får tappsko, täckprov och ev avmaskning och vaccinering.
Jag tycker absolut det låter som ett bra pris!
#2 800 kr/mån är en vanlig summa även på mindre orter, så det är ju bra. :)

Tycker det låter billigt. Jag får betala 150 kr per gång..
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Tycker 800:- är dyrt. Om du bara rider 2 gånger i veckan så tycker jag att det är för mycket.

Det brukar vara så att folk i stockholmstrakten tar 500 kr i månaden för 1 ggn i veckan.
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Jag tycker det låter ok. Att gå på ridskola eller liknande går ju på drygt 200kr/gång, så jag brukar i.af räkna 100 kr för hästen så får ryttaren gå på träningar om h*n vill det vilket väll blir drygt 100-150 kr gång beroende om man gör det i grupp eller privat.
Att de då får göra dagens sysslor kanske endel tycker borde dra ner på priset, men å andra sidan har ju du köpt hästen så jag skulle se det som en del av det (att de annars skulle fått betala 2/7 av hästen om de red 2/7 dagar i veckan, om ni förstår min tanke).
Hur som helst, jag brukar ta 100/gång (ev inkl. promenad med småbarn). Annars är det ju bara att räkna på månadskostnaden och ta ut kostnaden/dag och runda av uppåt med några kronor (som i ts fall til 100) för slitage på diverse utrustning.
Hakuna matata!
jäklar vad mkt 
Jag red en ponny förut som jag red 4 dagar i veckan. Då betalade jag 350 kr och då mockade jag och allt sånt.
Nu rider jag en d-ponny gratis runt 3 dagar i veckan.

Jag tkr det är dyrt, men det är för att jag anser att ägaren får hjälp av medryttaren.

jag rider 2-3 ggr i veckan och betalar 1000. nu har jag dock haft hästen varje dag eftersom ägaren har fått barn. jag tar även olika pass då hästen står i kollektivstall…
Jag tycker det verkar vara ett okej pris.
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
JAG tycker medryttare ska vara gratis. Dom som söker medryttare behöver vanligtvis hjälp med hästen ett par dagar i för man t.ex inte själv hinner med. Alltså HJÄLPER medryttaren hästen ägare med detta. Man ska inte betala för att få hjälpa till tycker jag ^^ Men detta är min åsikt
#0: Helt rimligt, till och med lågt, pris tycker jag, eftersom hästen går att rida och utvecklas med och man inte bara får "åka häst".
#17: Det finns två olika medryttarscenarier:
1. Hästägaren behöver inte hjälp, hästägaren säljer en tjänst. Medryttaren betalar det man anser tjänsten är värd, i pengar, stalltjänst etc.
2. Hästägaren söker stalldräng och stalldrängen får betalt i ridning.
Du vill ha alternativ 2, men det betyder inte att inte andra kan välja alternativ 1. Det är upp till den som vill vara medryttare att avgöra vad tjänsten är värd.
Varför skal alla sådana trådar bli en diskution om det är eller inte är okej att ta betalat av en medryttare?
Frågan var om priset var bra, inte om man skal eller inte skal betala för att va medryttare. Det finns det fler trådar där man har lyft frågan skal/skal inte betala som medryttare.
Sett ut från att det är i stockholm tycker jag priset är rimligt, men jag skulle inte själv betalat samma summan för någon häst i lilla bygden där jag bort själv exempelvis.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag tar 160kr gången och då ingår jag som ridlärare 
Jag har också två handplockade flickor i stallet som inte betalar något då jag behöver dom för att rida hästarna och bidra till hästarnas utbildning.
Jag tycker det låter som helt rimligt, speciellt om hästen kost 98:-/dag, då är 100:-/gång (100:- * 2*4 = 800:-/mån).
en del kan tycka att det är mkt, men om man istället döper det till "delfodervärd" så tror jag att det är lättare för folk att förstå att dom måste betala vad häten faktiskt kostar. Och att man förklarar det att hästen kostar så mkt per dag och att medryttaren/delfodervärden har hästen den dagen och då får betala för det.
Medarbetare på westernridning.ifokus

#17 Alternativet är att rida på ridskola vilket inte är gratis plus att man inte har samma frihet.
Skynda långsamt så går det fortare.
#22 Så tänker jag med.