Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettislandshästar
Läst 4099 ggr
may-britt
0

kort på Snowi

fikk tatt noen kort på min valack  snowi 1 riding efter han kom tilbake fra trening

han er stor men snell

may-britt
0

nu moste jag lära meg och  ha mine heler nedSkrikandes kommer i håg det et tag så  er de upp  igjenTyst

carrrrrooooo
0

Härlig färg!:) Fin häst.. kan tyvärr inget om isisar så jag kan inte säga så mycket mer;)

lisette
0

#1 jag har exakt samma problem! det är hemskt… man ser det så tydligt på bilder. =)

hur gammal är du egentligen? har alltid trott att du är "äldre", dvs runt 40-50. =)

may-britt
0

ja men jeg er da eldre jeg er 49år ja jag har alltid hatt problemer med min heler alle mine trenare har skeket heler ned så  når jeg ser det å  bilde blir jeg helt Skrikandes mine heler skal ned usssssssssss

lisette
0

du ser betydligt yngre ut på bilderna. ;)

prova att tänka "upp med tårna" istället för "ner med hälarna"

may-britt
0

ja takk men gammal er jag ja jag provar sen jag moste korta mine tyglar for och  holde lite på  han men jag skal prova upp och  inte i  manen var jätte nervös da jag skulle ride han i  dag sen da jag red han hos trenar för jag tok hem honom var han busig men det gikk bra i  dag lite så  prova meg gjorde han men jag satt  kvar och  ga meg inte så  da ga han upphan er snell men kan vära lite frekk

viktoria91
0

vad grova ben han har, lite som kossor =D

may-britt
0

han er stor och  lite maffig

jag tok dette kortet i dag bitti tycker det var så sött

may-britt
0

trenar sa han skulle tölt trenas mycke han blir fin ner han vokser til han er bare 41/2 år så  ennda bebbis

Maja
0

Han ser så himla snäll ut tycker jag! Och stor! Skrattande

Nu är han ju bara 4,5 år så man ska väl inte kräva allt för mycket av honom tycker jag, men jag vet inte om det bara är jag, men jag får i alla fall känslan av att han behöver lite mer energi? Svårt att döma av bilder bara så där, så det vet du nog bäst själv! Det kommer kanske ju äldre han blir och ju mer du kan kräva.

Sedan skulle jag vilja att du inte lägger skänkeln så långt bak (och hälen ner precis som du säger).

Vem har han tränats hos? Kul att det har gått framåt! :)

may-britt
0

nei han har så  mycke enerski at det går  snapt noen ganger jag krever at han går rakt frem och inte böye så  mycke for och legge ,uskler på  retta stalla och  han skal holde sin form i  alle gangarter rider 20 min 4 dager i  veckan med 2 dagers ridning och  1 dag fri  så  2 dagers ridning igjen.

jag gjör sideföringer fra begge sider för jag sitter upp for och  myke hans sider och  får og få  respekt fr bakken du  vet sånn holder i  tyglen och  han går sideföring rundt meg

det er Anna karlsson som har trena honom och hon er jätte duckig men snell med hästen

may-britt
0

Maja
0

Ja, precis. Han är så ung, det kommer med tiden. :) Det låter bra det du gör! :)

Åh, Anna! Hon är ju toppenduktig! :)

may-britt
0

ja Anna er duktig och  hon trenar meg med och  hon er snell

Zabbio
0

Inte säker på om det är skritt eller tölt på bilderna, men att be om nerpåt-fram med nosen i skritt är inte för mycket begärt oavsett ålder :)

Tänk ''ner med knäet'' istället för 'ner med hälen'', kanske det hjälper? Hjälpte iaf mig :)

Han är fin, liknar Solon lite i färgen (fast utan solons ål och mnörka strimma i manen). Stor och maffig, lite mer muskler och hållning så blir han ju en riktig ''stridshäst''.. för tankarna till en sån där ståtlig springare :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

may-britt
0

ja jag moste tenke ned med helen hele benet skal ned det er tölt han har nett starta sin tölt så  han tölter bare korte strekker men han har en bra tölt ner han töltar han skal trene mycke tölt men rides inte lenge av gangen.

jag forlangar form i  tölten men det er konstig sen han legger seg i  form han skal inte gå  for dypt nu  sen han har lite med och  gå  ned i  form och  bite seg selv i  bogen och  det skal han inte

ja han blir vell fin ner han får 1 års trening på  seg tenker jag.

det er lite kul och  få  tilbake en sånn trena häst på  bare en monte sen han finnes inte stel

Zabbio
0

Ok, tölt är ju lite svårare att få en lång, låg form i :)

Alltid roligt när man känner skillnaden och märker att det blivit bättre!

Vet hur det var att få tiollbaka Crow, det syntes inte mycket på honom, men det kändes desto mer! :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

may-britt
0

ja jag var sjokka ner jag satt  upp  hos Anna och  skulle prova han sen han gikk så  myke i  form even i  tölten så  jag kolla bette men nei han var på  3 dela bett så  jag sa hele tiden konstig och  sitta 

han er så  mjuk i  sine rörelaser och han har en bak bens driv jag inte er van med

jag tyker myke om honom men det har jag alltid gjort men moste vente lite efter han var riden inn för jag kunne sende han til trening sen han er ung

Anna sa han hadde en bra syke och  det er bra ser frem i  mot och  tevla han sen

KallaMigMimmi
0

Väldigt fin häst! har nog alldrig sätt en sån färg på en island. Ser så mysig och snäll ut^^ 

Ett tips för hälarna från mig också då:) -"Använd vadern och insidan av foten i stället för hälarna" Är säker på att dom kommer hålla sig nere efter alla tips.. glöm inte tänka på annat;)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW