Tacken
Finns det tacken utan spannen vid framtill, som man typ drarr over huvudet?

ÖB vet jag hade ett regntäcke innan som man drog över hästens huvud.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Vet du om det ar bra?
#2 Jag har inga täcken från ÖoB, men av det jag har hört och de jag har sett och kännt på skulle jag inte ens ta emot om jag fick dom. Tycker det är bättre att satsa på kvalitet. Har tyvärr inga tips om täcken utan spännen.
#3 Det enda jag har hört något om är regntäckena som gått såner, de övriga täckena har jag snarare hört mycket bra om (för det priset dvs.).
Men jag har aldrig ens sett ett täcke man klär på över huvudet mer än exemtäcken. Kan man inte köpa ett med spännen och mäta in det så det blir exakt (köer man det måste det ju vara svårt med rätt storlek…) och sy ihop det sen?^^
Hakuna matata!
#4 Okej, bra att det finns delade meningar om de :), jag tycker inte de är värda sitt låga pris ens en gång.
jag har haft ett Ö&B täcke på min förra häst en hel vinter, höll hur bra som helst.. men har även testat deras "regntäcke" och det var hemskt, tio minuter av lite duggregn och han var dyngsur under täcket, men som sagt ett har jag haft och det var super bra! det där man drar över har jag inte sett, skulle inte köpa det heller. känns alldeles för "osäkert" eller vad man ska säga..
// Vanessa

Jag menade inte om OoB:s tacke var bra utan om sadanna tacken som man drar over huvudet pa hasten at bra?

#7 jag tycker dem är bra, har ett såbt flugtäcke till ponnyn och det sitter fint. =)
#7 Jaha, missupfattade det. Jag har aldrig haft något annat än flugtäcken som man drar över huvudet och dom var bra. Om det gäller regntäcken och sådant vet jag tyvärr inte.

#2 Ingen aning, såg det bara på ÖB, har inte köpt något själv, tycker bara det verkade oerhört klumpigt att behöva trä hela täket över huvudet.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

jag köpte täcket på ÖB till min fjording, det var lite bökigt att trä det över huvudet till en början, men det satt som en smäck på honom med stor bred bog. dessvärre var det inte regntätt så funktionen som regntäcke försvann väldigt fort.
Rambo har ett täcke- Dock speciellt för Quaterhästar och vad jag tror bara finns i innetäcke.
Hästarna i stallet jag jobbar har såna (westernhästarna).
Men kolla nån hemsida med horseware täcken så kanske du hittar nåt.