Halt häst
Idag när jag tog in Kleo var han som vanligt glad och pigg ;) När jag kände igenom honom hittade jag inget bara några små muggskorpor på ena bakbenet som jag visste om och det hindrar inte ridningen. Jag skulle rida en stund på ridbanan (markarbete) Jag hade dumt nog inga skydd eller lindor men tänkte ta det lugnt och så. Efter ca 45 minuter bestämde jag mig för att skritta ut en sväng innan jag skulle rida tillbaka till stallet. Det gick bra men han var dock lite pigg och något stressad. 
Jag red längs en stig som har skog på ena sidan och en liten äng på andra sidan. För att komma till ängen får man kliva ner som ett "trappsteg" (svårt att förklara) Kleo fick för sig att han skulle hoppa ner på ängen (40-50 cm?) Han klev snett men återfick balansen. Jag skrittade hem och kollade benen.. Ett något svullet lite rött bakben som han haltade väldigt på fick jag se
Jätte tråkigt!
Ville bara skriva av mig lite..
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Usch, var otrevligt! Förhoppningsvis har han trampat sig (eftersom det var rött?), så det fort går över. Hoppas det ser bättre ut i morgon.

tråkigt=/ hoppas ingen sena blv skadad, kan vara lätt vid sånt.
Han är lite bättre nu men inte så mkt :/
Men nu har han tappat en sko också
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus