Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterboktipsfilmtips
Läst 2173 ggr
Zabbio
0

Teatern War horse

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det någon som har/vil/ska se den?

Försöker klura ut hur man kan ta sig till London ett par dagar och se den.. den lär vara något aldeldes speciellt enligt de som har sett den. :P

Och försöker komma på om jag känner någomn i det landet som kan låta mig och en kompis sova över några nätter..x)

Vet någon om den finns som film eller bok eller så?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Sehvrin
0

Den är baserad på en bok av Michael Morpurgo som heter just "War horse". Det verkar dock som den aldrig översatts till svenska.

Hästarna var ju riktigt häftigt gjorda, vissa rörelser var väldigt natur trogna och det hade nog varit coolt att se musikalen live.

Verkar som om det kommer bli en film av det också, Steven Spielberg har köpt rättigheterna. [källa]

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Birke
0

Vad handlar teatern/boken om?

tinaLY
0

gud va coolt! jag vill ha en xD <3

imsuchadiva
0

Men herregud, stackars hästar :S

Birke
0

#4 "Hästarna" är inte riktigt *hah*

Zabbio
0

#4 Fler än jag som tänkte ''varför har de satt…pinnar..på hästarna?!" ser jag :P Såg först senare att de var dockor ;)

lisette
0

häftigt! hade varit ännu häftigare om de hade försökt smälta in lite i bakgrunden!

Maja
0

Haha, en sådan häst skulle man ju ha! Billig i drift och så kan den stå i källaren när man inte ska använda den… ;)

#0 - De sa att den var baserad på en bok någon gång i inslaget. :)

imsuchadiva
0

aah tänkte väl . stängde ner på en gång när jag såg "hästen"..

Zabbio
0

#7 Jag tänkte det först, men nu vet jag inte riktigt.. i vissa scener kanske, men i många smälter förarna nog in bättre i ''vanliga'' kläder än i tex svart eller så…

Sedan, de jag har pratat med som sett den säger att den är så pass bra utförd, att personerna försvinner och kvar blir bara hästarna och deras väsen..:)

bell
0

Är ingen teater människa utan jag väntar och ser om  Steven Spielberg & Lee Hall gör flimen Flört

Zabbio
0

Nja.. jag tror nog att teatern blir en upplevelse i sig.. känns som att filmern mer blir ''en i mängden''..