Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3618 ggr
imsuchadiva
0

tjock vojlock/schabrak

Någon som kan tipsa om en tjock vojlock/schabrak?
Pris spelar ingen större roll.

Cilla89a
0

John Whitaker har en rejält tjock polypad. Testa sök på google.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

imsuchadiva
0

Tack!
Men vill gärna veta lite mer exakt vilket, tycker det är svårt att se om schabraket är tjockt eller inte över nätet..
Okej, på vissa står det. Men vill ändå gärna veta lite mer exakt :P

viktoria91
0

sy själv så blir dte precis som du vill ;)

Zaphix
0

Har ett sånt här:

Horse Guard

Klart bästa schabraket jag har, tjockt och riktigt mjuk undersida, mockaaktig ovansida så det håller formen bra. Men framförallt suger det upp all svett så hästen är helt torr under. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

imsuchadiva
0

#4 åh den såg & lät bra :) inte alls dyr heller. Tack!

Zaphix
0

#5: Jag har det beige-färgade. Jättefint, ser guldigt ut typ. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

imsuchadiva
0

#6 blir nog svart eller något sånt där för min del xD

Hittade den här på Hööks. Någon som har erfarenhet av den? Finns ju inga stroppar. Känns som den ska glida runt då..
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=400171&deptid=106&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

ThunderClap
0

Polypad har riktigt tjocka, med 150 eller 300g=det senare även kallad dubbel är RIKTIGT tjock.

Jag har eskadron schabrak som är kanalsydda och rätt tjocka, ungefär som polypads 150g.

Elshira
0

Förlåt att jag lägger mig i men är inte detta nästan lika "syndigt" som att lägga det så diskuterade fårskinnet under sadeln? Tyst

Jag menar att det blir ju tjockare än ev vanlig vojlock/schabrak - och då bör det väll precis som fårskinnet passas in tillsammans med sadeln? Nu är dessa väll inte fullt lika tjocka men fortfarande mer…?

Hakuna matata!

ThunderClap
0

#9 Det är en lösning för häst som har för vid sadel, precis som fårskin, yes.

Jag köpte för vid sadel för föregående häst då han var både muskel och hull fattig vid utprovningstillfället, och eftersom jag hade pengar att slösa var det roligare att köpa tjocka schabrak än ett fårskinn ;)

Dubbla polypadarna jag pratar om är tjockare än något fårskinn jag stött på.

Linnea
0

#7 Har en padd från Hööks och ja, den glider. Har ridit snabbjobb med många galopphästar med äkta PolyPad och den glider inte. Det är stor skillnad på pad och pad.

#9 Jag rider med galoppsadel och då är det nästan ett måste med tjock pad.

Skynda långsamt så går det fortare.

imsuchadiva
0

Sadeln är liite för vid för hästen, som inte har muskler & dålig i hull. Vill ärligttalat inte lägga ner pegnar på en ny sadel, när han ändå kommer ha vuxit ur den snart.
Därför väljer jag att lägga något tjockt under sadeln.

#8Vart hittar jag polypadarna & eskadron schabraket du pratar om? :)

Linnea
0

PolyPads finns bara här.

Skynda långsamt så går det fortare.

ThunderClap
0

#11 Jag skulle inte säga att det nästan är ett måste, det ÄR ett måste med tjock padd under galoppsadel om man vill vara schysst emot hästens rygg…

Nitro
0

Jag har en sån som i #4. Urbra!
Haft den under vanlig sadel och under galoppsadel och den glider inte på mina hästar i alla fall. Det är som mocka så den ligger still.