Hej alla!!!
Hejsan!!!=)
Jag är en tjej som är rätt så ny här och ja skulle vilja veta lite om personerna som är här om ni kanske kunder skriva lite om er och era hästar och sätt gärna in en bild på hästarna det är alltid kul att titta på lite bilder
Det skulle va jätte kul
Jag har allafall en liten 5 årig Islandshäst som är helt underbar hon är väldigt liten så jag har fått ridit in henne själv eftersom hon är så liten de har varit kul… Så jag har varit på lite kurser så att jag har fått lite hjälp och så.. Idag fick ja äntligen se henne för första gången nån annan rida henne så jag fick se hur hon gick de var väldigt kul att se
tittar gärna in på bilden de är jag och Irpa när vi var mä på vår första tävling en droppintävling
ha de så bra!!!

Hej på dig irpa_2000.
Vilken fin bild du har satt in. Hästen ser verkligen ut att ha fart och fläkt. Jätteduktigt av dig att rida in hästen. Har den inte slagit bakut eller ´bockat eller rusat för dig någon gång?
Carola
Jag heter Eve och är 16 år. Jag rider en kallblodig travare vid namn Lykka. Lykka är 5 år, född 2000, och är mörkbrun/svart. hon har en stooor stjärn i pannan och en vit strumpa på bakbenet. Hon tycker om att träna i både hoppning och dressyr, precis som jag.. Jag har tävlat med henne i hoppning en gång, två klasser, där vi kom etta och tvåa.

hej gejsa
Tack så jätte mycke
joo då de finns lite fart i henne
hihi
tack de var jätte kul att höra=D
joo då hon är en envis liten sak de där hihi de har blivit många backar och bakbenståender hihi men har aldrig åkt av när hon har bocka för att de är skönt att hon inte bockar så högt för hon är liten när hon har stått på bakbena så har ja åkt av en gång de var när hon stod på bakbenen rakt upp för första gången då hade ja aldrig varit mä om att en häst har stått på bakbenen och andra gången hon stod rakt upp så höll ja mig kvar men de var jätte läskit…. Men dom andra gångerna så har hon bara stuttsa lite så de är ju ingenting så de går bra… Hon var en riktig liten rakare när ja fick henne förra året men nu är hon helt underbara de har gått så fort har ridit henne i ca 1 och 1 halft år bara… Nu håller hon inte på mä dom där sakerna mer de är jätte skönt för de var inte kul i början hon är en helt annan häst

ha de så bra

hej eve=)
jaha
hon var jätte fin=D är hon pigg??
GRATTIS vad kul

ha de så bra och LYCKA TILL i fortsättningen om ni ska tävla mer
Hej, jag heter Jennie och jag är också ny här. 
Jag rider western på min arabvalack.
jag har hållt på med hästar sen jag var 9år (nu 33år)
med uppehåll några år vid barnafödsel. haft foderhästar plus egna hästar i flera olika raser.
vi har också en liten shettis som vi har lånat ut som kommer hem till våren =)
araben är på avataren. Ja det var väl lite om mig

jaha=) tack för lite information de är alltid kul=D

#3 Ja, det är nog risk att dom gärna ställer sig upp. Har hört att islänningar hellre gör det än sparkar. Det har jag sett på min 3 åring också. Tänkte att det blir otäckt sedan när man rider på honom. Nu har en lätt liten tjej redan suttit på honom 4 ggr i sommar så det verkar gå bra. Nu ska han få stå till våren då blir han 4 år. Så ska vi sitta på honom igen.
Har ju ett halvblod som reste sig upp när vi red. Båda ramlade vi åt varsitt håll tack och lov. Det var väldigt otäckt.
Carola

mm usch då de är ju lite längre upp med om att ett halv blodställer sig upp än min lilla isläning
men gick de bra då??? kan förstå att de var otäckt…
Men de har försvunnit på min lilla bus unge som tur är…. Nu är hon en helt underbar häst.. I börja fundera jag hur ska de kunna bli en rid häst av den här hästen… Men det har gått hon är så go nu hon bara går som en helt vanlig häst nu hon är helt annolunda nu helt annan häst.. De ända lilla som hon gör de är att hon gör en lite lite bockning ( Det blir bara en lite stutts typ ) när hon blir sur på mig men de är så lite

men ja tror de också kommer försvinna som allt annat=D
HA DET SÅ BRA

hejsan SilverTail!!!
jaha va kul=D
shanthi var fin=D
Tack så mycket
ha de så bra=)

Jaha=) nepp ja har inte sätt bilden… den va fiin=)
Jag hörde att Disa va lite sur idag
ha de så bra ses

Liiiite sur! fy fan säger jag….. ibland är hon billig
…. det krävdes väl 2 avåkningar innan jag fick henne dit jag ville
, det lös verkligen i full i fan i pannan på henne, men jag måste nog erkänna
att jag nog krävde liiiiiite för mycket kanske "harkel, host", jag vet ju vad Maria har sagt men hon var verkligen "rackig" från start så tänkte jag i min lilla hjärna att hon skulle få arbeta, men det tyckte hon väl att hon hade gjort med dig igår…..he he

#13 Va! Blev du avkastad 2 ggr i dag? Det var värst. 

hehhe sur madamm
men de gick bra när du ramla av???
mm de blev för jobbigt för henne idag också hehhe

Jodå det gick bra!hon har ju bara gjort bakuter o stegringar förut men nu var det verkligen bockningar o det är ju omöjligt o hålla sig kvar…. jo det blev väl det! för jobbigt alltså har lite ångest att jag krävde för mycket men jag får väl skylla mig själv men o andra sidan så ska hon inte tro att hon får göra vad hon vill….man måste ju kunna arbeta henne utan att hon blir sur…
Men imorgon får hon väl stå ska ju operera foten i morgon….

Är hon så jobbig!!! Tur att hon inte är så stor då.
Här hemma har vi problem med vildsvinen. Hästarna är livrädda.
Vad ska du göra med foten då?

mm precis hon ska ju inte få göra som hon vill mä dig…
Javisst ja du ska ju operera dig idag… hoppas de går bra..
om du vill så kan ja rida henne nån dag sen de gör ja så gärna….

Vad drygt gejsa det måste vara jobbit när man har ont och sen är hästarna liv rädda
men hoppas de går bra…

#17 nja! hon är lite dryg ibland men oftast så är hon arbetsvillig på sina egna villkor he he… jo jag ska ta bort två skruvar i foten sen har jag fått en knöl efter förra opertionen som dom ska ta bort…
12# det får du gärna göra ! men ring mig när du har tänkt o rida jag blir nog lugn iaf 3 dagar sen får jag se hur det går med den arma foten…. har iaf kommit hem nu o det gör ont som satan….he he jag förstår att du vill rida "Disa" du som mutar henne att bli din kompis ha ha ha… närå jag är glad att ni kommer överens….

heheh tack mm jag ringer… nähä de gör ja ju inte hahhha ;P aa hoppas de blir bra i fotan=(
ha de så bra ses

#19 När man har ont?? Vad menar du?
Carola

#20 Ta bort skruvar i foten…. Det låter otäckt. Vad har du gjort?
Carola

aa de mena ja!!!

#23 För ca 2år sedan så bröt jag mitt hälben rakt av o vid operation så var dom tvugna o skruva ihop det på nått sett o sen fick jag typ som brosk o ben som bildades runt skadan så det är det jag har tagit bort i dag…. jag fick ju med mig smärtstillande tabletter hem o så visade det sig att jag inte får äta dom så nu går jag på alvedon o det kan jag säga att det hjälper inte mycket….
Så jag är glad över att "Irpas" matte ska rida min häst
när jag inte kan, en bättre tjej kunde jag inte få tag på…..

Tack så jätte mycke Rökkvadis jag blir ju röd
hoppas de blir bra mä foten…

Ja men det är ju sant!…. hörde att du skulle rida henne idag hoppas det går bra Lycka till!….. he he, kanske kommer förbi en sväng

hehhe tack<3
Japp det ska jag.. heheh tack ;P
okej få se om du klara av de=P aja kanske ses sen ha de så bra
Irpa --> Tack så mkt.. hon är het, vilket är snäppet värre än pigg, enligt mig :P

De var så lite så Eve=)
hehe okej är hon rolig att rida???

#25 Nu är jag här igen. Har haft ett kabelfel på telefon i 3 dagar. Men ingen verka ju ha saknat mig iaf. 
Nåja. Det lät otäckt det där med foten. Hoppas att du kryar på dig snart.
Carola

jaha va tråkit=(
joo då självkart man har saknar dig=)
ha de så bra
Irpa_2000: Vilken stam har ditt sto? :) Hon är jättefin! :P

Hej Irpa_2000 och välkommen :o)
På min sida kan du läsa om mig och mitt hästeri för närvarande…
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.