Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 486 ggr
SarahPeace
0

Tips för er som inte har kommit på de ennu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vist är de trist att stå o värma bettet me händerna en halv evighet ?  Har du element nån stans i stallet? isf så kan du hänga bettet över elementet medans du kanske sadlar lr nå osv . bettet blir alldels varm fort : ) , 

De är säkert jätte många som redan har kommit på detta men för er som inte har de så ; )

steffy
0

det var smart

Eve
0

Jag spolar alltid varmvatten på det och låter det svalna lite så går det att tränsa finemang :D

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Anna
0

Själv låter jag ju Wilda värma bettet åt mamma :) Först håller jag i det en stund så det blir lite varmare än iskallt, sedan ger jag tränset till Wilda som glatt står och tuggar och suger på det kalla bettet. Efter någon halv minut är det alldeles lagom varmt för Windys mun och WIlda tycker det är sååå kul :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

juliapettersson
0

Jag går in och spolar varmvatten på det.

Mangis
0

#3 Humor!

reddie
0

Har syntetbett, ingen värmning. När jag hade "vanligt" bett så spolade jag det med varmvatten.
Ett tips är också att lägga bettet mot kinden så märker man att det är kallare än vad man tror.

wewwa
0

Brukar värma bettet med händerna, jag är för lat för att gå dom långa 40 meterna in i huset… haha : ) Det lät inte bra… ; )

lisette
0

smart sak sara!

men jag värmer inte bettet faktiskt :D

[slo]
0

Jag värmer sällan bettet, det hänger ju i en ganska varm sadelkammare… Och dessutom dricker ju faktiskt hästarna vatten som är nära 0° nu på vintern så tror inte dom tar så stor skada ;)

steffy
0
PonnyAnnie
0

Hehe…jag värmer det med händerna:)

Globen
0

min kompis har en vattenkokare som vi stpooar bettet i o sen får de svala en syund.. för de blir kokhett..

Aourora
0

eller så kan man ha gumibett..

eller bettlöst…

gejsa
0

Behöver aldrig värma bettet. Det hänger i sadelkammaren som är varm. Det är bara att gå in och hämta tränset när jag ska tränsa.

SarahPeace
0

Behöver inte heller värma bettet då ja har värme i sadelkammaren xD ihihih

tessa
0

#9: Vill inte diskutera hästens tyckande eller icke tyckande kring detta egentligen men bara för att hästarna dricker nollgradigt vatten om vintern, behöver ju inte det nödvändigtvis betyda att de gillar det. Dricka MÅSTE de ju göra. - Frågan är väl i sådana fall vad de föredrar, om de kunde välja.. =)

Själv sköljer jag alltid bettet i varmt vatten innan jag tränsar Yrla, varken jobbigt eller tidskrävande och Yrla tycka gillar tränsningen så vi är båda nöjda =)

Alex
0

Behöver inte heller värma, om det inte hängt utanför boxen ett tag.. Sadelkammaren är nämligen riktigt varm och mysig.. Jättehärligt om man har vart ute på ridtur och frusit eller nåt. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

AusaBausa
0

värmer i händerna. Har varken varmvatten eller element i stallet.

E_hjo
0

Varmt i sadelkammar'n =)