Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1929 ggr
Tezzy
0

tips an släp renov.

Skulle behöva lite tips på nått eller några ställen/hemsidor där man kan beställa reservdelar till hästsläp "Dino -76" då vi smått börjat med renoveringen av släpet såg att det va ganska så mycket man behövde byta och åtgärda.

Har säkert lagt tråden under fel kategori visste inte vart jag skulle lägga den

Tezzy
0

Oj lyckades lägga två likadanna trådar sorry Förvånad

lisette
0

du får nog specificera med på vad det är som behöver fixas…

lisette
0

kan förresten tipsa om min egen släprenovering, där finns även lite köptips!

Tezzy
0

Den har jag läst, Skäms men skulle behöva lite mera tips om vart man kan hitta allt som tex  gummimatta till rampen, delbara bommar fram (sitter en helbom) bromsar, gångjärn till rampen, Glad

bebbe
0

laga.se

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

eftersom släpet är gammalt så måste du nog specialbeställa bommarna hos någon svetsare eller liknande.

bromsar kan du förmodligen köpa på mekonomen, problemet är ju att få rätt sort. kanske kan du köra iväg till någon som kan hjälpa dig med det?

gångjärn till rampen vettekatten. det sitter väl gångjärn med sprintar på sidorna?

ska du ha gummimatta på rampen så finns det på mekonomen, men de är tyvärr inte tillräckligt breda, utan du får skarva dem. men varför gummimatta? jag köpte en nålfiltsmatta och den är kanonbra.
sök på gummimatta på mekonomens hemsida så hittar du om inte länken ovan fungerar.

Tezzy
0

Bromsarna vet jag va de är för sort, anledningen till att jag vill ha gummi matta ist för nålflits är att gummi mattan är mycket lättare att hålla ren å fräsh bara å sopa och skölja av och mitt tycke så fastnar allt bara i nålfiltens

lisette
0

gå då in på mekonomen och beställ både bromar och en gummimatta. ;)

nackdelen med mattan på mekonomen är att den inte är så tjock, den håller kanske inte så länge.