En klok man sa
Han är en av mina stora förebilder och domare
"När jag var ung tyckte jag att jag kunde nästan allt idag 30 år senare så kan jag mycket mer och inser hur lite jag kan"
Det är också så att inte förren den dagen man inser att man har mycket mer att lära det är då man börjar lysa så man lär sig.
Det är ödmjuka människor som ser livet som en lärande process som jag älskar att lyssna på, det hjälper mig att lära mer och först hur lite jag kan.

Jo så där är det. Har man själv erfarit också även om jag inte hållit på med hästar i 30 år.
Skynda långsamt så går det fortare.

Mycket kloka ord! :)
Mycket bra citat!
Känns tyvärr som att ödmjukhet är en bristvara, inte bara i hästvärlden, utan överallt. Behövs verkligen mer ödmjukhet i världen.
Kritiskt tänkande och att stå för sina tankar och åsikter i all ära, men ödmjukhet och att vara öppen för olika synsätt står banne mig högre.
Mycket bra sagt, jag håller alltid på att man lär sig något nytt varje dag. ( Det behöver ju inte bara vara om hästar )

#0 Visst är det så men.
Sokrates redde ut problemen för länge sedan:
Klokast är den som vet vad han inte vet. Svårare än så är det inte 
Om ni inte läst Sofies värld så rekommenderar jag den som lite avkopplingsläsning finns även som ljudbok, perfekt sällskap när man lagar mat t ex.

#5 Jag ska leta efter den som ljudbok
Håller med, det stämmer helt.